Vaniljkrämsfyllda bullar med glasyr

För att råda bottristess & ångest så brukar jag baka
så tankarna fokuseras på något annat.
I helgen gjorde jag dessa som jag hittade hos Sandra.
De vart mycket uppskattade !

Vaniljkrämsfyllda bullar med glasyr

Du behöver :
50 g Jäst till söta degar
2 dl kall Mjölk
150 g smält avsvalnat Smör
½ dl Socker
1 Ägg
8 - 9 dl Vetemjöl

Sen så blandar du Marsanpulver till Vaniljkräm så mycket som
du vill fylla dem med. Jag höftade mig fram.

och till Glasyren
rör du ihop 3 dl Florsocker, 3 msk Vatten & 1 msk Vaniljsocker

And then you do it like this :

Smula ner jästen i en bunke, lös den med mjölken.
Tillsätt det avsvalnade smälta smöret, socker & ägg, rör om.
Blanda i mjölet & arbeta till en deg.
Dela degen i två & kavla ut till en stor fyrkant. Skär ut rutor ca 9*9 cm stora.
(Jag gjorde mindre för att passa in i mina formar)
Klicka sedan ut vaniljkräm på alla bitar.
Vik upp hörnen över fyllningen ordentligt !
Stoppa i pappersformar & pensla bullarna med ägg.
Låt dem sedan jäsa 30 minuter och sätt ugnen på 225 grader.
När de jäst färdigt placera dem mitt i ugnen i cirkus 10 minuter.
Låt svalna på galler & garnera med florsockerglasyren.


Kommentarer
Postat av: Emilies Skafferi

Ja dessa verkade onekligen riktigt smarriga! Jag ska också ta att göra dem någon dag.

2009-06-16 @ 12:29:08
URL: http://emiliesskafferi.blogg.se/
Postat av: Anonym

Äter du inget utav det du bakar själv?

2009-06-16 @ 19:46:14
Postat av: Carro

Anonym :

Det beror på. Oftast inte

Matbröd som jag bakar äter jag men sällan det söta.

Kakor och godsaker ifrån butik eller som andra gör är lättare eftersom jag ej vet vad de slängt i.

Men det kommer väll



Sen är det onödigt att kommentera anonymt :p Jag bits inte

2009-06-16 @ 23:14:11
URL: http://carrod.blogg.se/
Postat av: Carro.

ojojoj så gott det lät, jag som älskar vaniljbullar! Måste nog minsann testa att göra dom någongång!

2009-06-18 @ 20:29:03
URL: http://carolineannamarie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0