Torsdag

Ja ni.

Idag höll jag på att bli ägare till en 50 tums Plasma - tv bara för att den var så
"billig" på Media Markt .. Men försäljaren tyckte den var kass och rådde mig att köpa någon annan.
Skönt att han var ärlig iaf
Usch vad jag hatar det där med tekniska prylar .. Det finns ju så mycket. LCD hit och HDMI dit.
How should I know? Sen säger alla försäljare olika .. Får nog ha kvar min burk helt enkelt ;)

Vi var faktiskt och hälsade på Rosa en stund innan Annika.
Men vi fick sitta ute eftersom det råder besöksförbud



Hon har för övrigt fått åka hem nu. Men de vet fortfarande ej vad som är galet.
Vill bara att hon ska bli pigg & frisk nu.

Mötet hos Annika gick väll sisådär. Mitt hjärta slog i ultra-rapid.
Hatar det där förbaskade "undersökningsrummet". Hade inte sett min vikt
på den där vågen på bra länge. Och det var ingen bra syn. På tok för lite. Och skämms för att ha gått ner.
Nu jävlar ska jag upp ! Det finns inga genvägar mot ett fri(sk)t liv.
Puls & blodtryck vad dock kalas bra :)
Sedan så pratade vi om vad jag ville få ut utav behandlingen, motivation och så vidare :)
Och tydligen är jag i riskgrupp så jag ska få vaccin mot Svinisen bland de första. Jädra tjöt om den =P

Träffade som sagt Sanne efter mötet, vi gjorde stan en tvärt innan
vi begav oss på Sandys för att köpa med oss mat.



Travade upp på bion å käkade
våra Kalkon & Spenat subs där

 

Dock utan spenaten för min del. Im allergic you know ;)



Sanne gillar sin tunga
och jag gillar att äta



Man fick ta hur många Malaco Truly påsar man ville
så vi plockade ett gäng var ;)



Dock hoppar jag dem och ger dem till valfri mottagare !
Ska det vara karra så ska det vara with much sugar ;D

Filmen vi såg var alltså Julie & Julia, som har premiär

Huvudrollerna hade Meryl Streep (I adore) och Amy Adams.
Filmen skiljdrar två kvinnors liv, vars historier sammanvävs.

Den ena kvinnan Julia Child, var verksam kock under 40 talet och utgav kokboken "Mastering the Art of French Cooking.
Den andra kvinnan, Julie Powell hamnar i en 30 års-kris & beslutar sig för att genomföra projektet att tillaga alla recepten i Childs kokbok, närmare bestämt 524 stycken på 365 dagar.
Om detta experiment börjar hon att blogga. Känns som ett väldigt aktuellt ämne ? ;)
Filmen var oerhört varm och hjärlig.
Nästan så att man kände doften & smakerna när de lagade sin Beef Bourgnion.
Ett tips är att se den, särskilt ni mat-bloggerskor därute ;)

Fick springa för att hinna med kvart över 8 bussen. Var väll hemma runt 9 och har bara chillat sedan dess.
Började se SATC boxen på nytt :) Borde egentligen plugga men jag örskar inte ikväll.
Det är en dag imorgon också !
Hoppas ni mår bra / C

Kommentarer
Postat av: Y

Du fixar detta, bara fortsätt att kämpa! Har du bra kontakt med din behandlare?



Sv: Okej, om det är så du alltid har ätit och det funkar för dig så är väl det bra :). Själv behöver jag för det mesta mellanmål! :).

2009-09-11 @ 09:00:04
URL: http://johannablondie.blogg.se/
Postat av: carolina

du måste ta kort på den nya starten baby! jag letar som en galning efter den men hittar den icke!

2009-09-11 @ 09:40:39
URL: http://acarolinas.blogg.se/
Postat av: Emma

kämpa på och du klarar detta galant ska du se!

hur mycket har du kvar till din idealvikt?

har du gått i behandling länge?



hoppas du får en super härlig fredag!

Många kramar

2009-09-11 @ 10:51:09
URL: http://ammina.blogg.se/
Postat av: Malin

Schysst försäljare, oftast brukar det va tvärtom.



Malaco Truly är yum ju! :)

2009-09-11 @ 12:52:59
URL: http://getiton.blogg.se/
Postat av: Emma

oj det är mycket, men det kommer du klara galant!

jag har bara fått hjälp i några månader nu så jag har en lång resa kvar tyvärr:(

har varit sjuk sedan jag var 15 år men det har väl inte varit så illa hela tiden. tappade all vikt för kanaske 1 år sedan:(



vad händer denna fredagen då?

MÅNGA KRAMAR!

2009-09-11 @ 14:30:16
URL: http://ammina.blogg.se/
Postat av: Jessica

Aha, tack för filmtipset =).



Tekniska prylar är inte heller min grej, stod som ett fån när vi skulle köpa ny dator för ett tag sen, som tur var hade vi med oss en expert i sambons kusin, så det blev bra.



Fortsätt du att kämpa på för du ska bli fri(sk).



Ha en bra helg!

2009-09-11 @ 18:13:08
URL: http://hallonblabar.blogspot.com
Postat av: Carro.

Kör hårt med vikten, du klarar det! Det vet jag! :D

2009-09-11 @ 20:38:57
URL: http://carolineannamarie.blogg.se/
Postat av: Rebecca♥

haha, jag kan ta godiset ^^ hehe

2009-09-11 @ 22:45:07
URL: http://rebeccacecilia.blogg.se/
Postat av: Sara

Jag är också i riskgruppen så ska få vaccin bland de första. Men det känns lite som masshysteri kring hela svininfluensan.

Har du långt kvar till din idealvikt?

Ha det bra!

2009-09-13 @ 13:51:24
URL: http://ladysara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0