Min helg

Fredag
Kände jag mig som en gammal kärring. Sviter efter vaccinations-sprutan månne?
Trixade med lite skolarbeten sen var jag ner på Birsta, på jakt efter ett par Leggings
med dragkjedja längs hela benet, som Sanne och jag sett men kunde ej återfinna dem?
Vilken butik skymtade vi dem på månne?
Joinade pappa och handlade
sedan så velade jag länge innan jag köpte med mig pizza ifrån Bite Line for dinner



Testade en ny
Broadway med
Kyckling, tomatskivor, röd lök, chilisauce, creolkrydda


Att jag därefter hade 1 miljon gånger jobbiga tankar är en annan sak
och jag förlorade en timme är att tillägga. Tough evening !
Fick dock avsluta den lugnt med den femte Johan Falk filmen, me like !

Lördag
Jädra pissväder heeela dagen hade vi =/ Regn å rusk ..
Var på Erikshjälpen med far min en sväng. Tips, köp julprylar & gardiner där :)
Sedan så handlade vi lite stuff som vi var ut med till Bergeforsen innan vi åkte
på lite bilaffärer och handlade , farsdagspresent till farfar och middagsmaten tills idag.
Home and ate som dinner, alldeles alena. Det är sjukt tråkigt och jag behöver inspiration !

Städade undan, sådär duktigt innan Christoffer hämtade upp mig runt åtta.
Vi drog på bio för att se En Julsaga, den var sådär .. Grinchen är 100 gånger bättre.
Den var inte värd att se på bio iaf.

När vi är på väg att lämna bion så märker jag att jag droppat nycklarna och kan inte hitta dem.
Rar som Christoffer är så skjutsade han hem mig till pappa så jag fick hämta extra nyckeln.
Så strax vid halv 12 är jag hemma igen och sätter igång att baka en tårta (så den skulle)
götta till sig, tills idag .. När jag vispat grädden så ska jag blanda ner Blåbär .. Är jag bombsäker på.
Men så är det orensade Svartvinbär, dubbelsuck ! Klar blev den till slut iaf :)
Och jag fick ett infall att kolla en extra gång i jackan efter nycklarna och självklart ligger dom
i en innerficka, trippel suck ;P Men ändå tur ..

Söndag

Så anlände vi i Matfors strax innan två. Vi drack lite kaffe och så bjöd jag dem på min delikata tårta

 

Även om den ej var så tjusig.
Fylld med Chokladmousse & Blåbärsgrädde

Gjorde även iordning en röra som de fick dippa hårt tunnbrödi.
En burk med Creme Fraiche, en ask Philadelfiaost, Röd lök
lite vitpeppar & salt, blanda ihop och smeta över Rom.

 

Mamma och Kjells påfund ;)
Farmor gillade det skarpt !

Hade även köpt med mig Pepparkakor & Ädelost



Bara för att min lillebror äälskar det ;) Gäller att passa på och skämma bort honom
de få gånger vi ses now a days , haha ..

Donade mest på med maten (de tar en jäädrans tid att skala & skära) medans
de andra såg på tv. Mysigt med sällskap ändå :)
Jag fick trots allt paus i 1 ½ h medans maten skötte sig i ugnen. Surrade med Lina som ringde
och såg på Falk filmen (igen) eftersom farmor ville se den.

Anyhow
Till middag blev det Kycklingfileér i ugnen



och ugnsrostade rot/grönsaker.



Gudarns så gott !



Lucky me så fick jag med mig till lunch imorgon ! =)

Till efterrätt serverade jag något så retro som Päronhalver med After eight & grädde



Var ut med Ekky på en långpromenad innan vi åkte därifrån vid åtta.
När jag kom hem kröp jag ned i soffan med lite karra för att se på filmen The Other man.
Söndagsmys !

Ska alldeles strax sova så man orkar upp imorgon. Slut på helgen och på allvaret igen ;)
Hoppas ni mår bra / C

Kommentarer
Postat av: kikki

Mjo, vi håller ju på och kollar på annat nu, så bra att se om det finns några som är intresserade av vår lägenhet också :) gumman, nästa vecka kanske vi kan ta en sväng på Birsta, har nog bil då ;)

2009-11-09 @ 08:09:38
URL: http://kikkiiii.blogg.se/
Postat av: kikki

Mjo, vi håller ju på och kollar på annat nu, så bra att se om det finns några som är intresserade av vår lägenhet också :) gumman, nästa vecka kanske vi kan ta en sväng på Birsta, har nog bil då ;)

2009-11-09 @ 08:09:41
URL: http://kikkiiii.blogg.se/
Postat av: Malin

Den där tunnbrödsröran lät ju jättesmarr! :D Och pepparkakor + ädelost är en finfin kombo. Den där ädelosten på tub är faktiskt förvånansvärt god, smakar jättemycket!



Och du, tårtan blev visst fin! Hade gärna ätit en bit... eller två... ;)

2009-11-09 @ 10:34:16
URL: http://getiton.blogg.se/
Postat av: Jenny.

Åh pizzan och tårtan såg ju helt sjukt goa ut !! Hoppas du får en bra måndag !!

2009-11-09 @ 11:18:34
URL: http://jcarpediem.blogg.se/
Postat av: Pernilla

åh, vad mycket smarrigt :) jag är redan hungrig som en varg och det var ju inte så smart att kika in här då. haha. tårtan ser jättegod ut!



det där med pepparkakor och ädelost har jag däremot aldrig förstått mig på, pepparkakor med kolasås ska det ju vara. yammi!

2009-11-09 @ 17:30:54
URL: http://chibichibimoon.blogg.se/
Postat av: Carro.

åå pepparkakor med ädelost, MUMS!

2009-11-09 @ 21:37:33
URL: http://carolineannamarie.blogg.se/
Postat av: Karin

oh vad god pizzan såg ut:)

2009-11-10 @ 08:59:02
URL: http://karinolofsson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0