Lördag & Söndag

Igår lämnade Regina och jag, Per alldeles alena för att plugga
medans vi först begav oss till julmarknad i Kungsträdgården och
sedan begav oss till Gamla stan, mysigt :)

Sen var det hennes tur att lämna mig
för hon skulle hälsa på sin mamma at the hospital
vi kom överens om att jag stannade kvar på stan medans.
Sjukhusmiljö är inte särskilt "rolig".

Avverkade ett par timmar på egen hand, köpte någon liten julklapp bara.
Någon gång innan fem kom hon tillbaka och då skulle vi bestämma vad vi skulle käka ..

VAAAD tror ni att det blev?
Dålig fantasi or (cravings?) bidrog till Pizza Hut, men det är sjukt gott !

Det pinsamma var att servitören kände igen oss.
" - Visst var ni här igår också?!
Vi med två fåniga leenden.
" - Öööh, jo"
" - Men är det inte lite dyrt att äta ute"? frågar han oss.

"Äh, svarar jag, det är gott. Sen är vi (jag) på semester, då får det kosta".

Smart servitör. Tänk om vi hade sagt
"Jo, men det har du rätt i. ¨vi äter nog hemma istället " och bara travat därifrån ;)

I tried a Spicy 'n hot med Beef, Jalapenos, Röd lök & Tomat.



Tyvärr var den ejSpicy men
när man får mat blir man happy face anyway ;)

 

Efter att vi käkat åkte vi till Kista Galleria, den var jädrans stor.
Regina köpte lite julsaker och
vi kom hem rent sent. Tror klockan var runt halv nio.
Då bunkrade vi tre upp oss i soffan
å gluttadeDie Welle, en riktigt bra film !

Idag var Regina och Per tvugna att plugga, hårt studerande KTH:are som dom är
så jag tog mig ut på egen hand =D Wooho.
Tunnelbana till Slussen och sen bytte jag to
tha bus to Nacka.  Lite duktigt utav mig ;)
Lite julklappsshopping till lillebror innnan jag begav mig tillbaka.

Regina skulle köpa julklapp åt mig sen möttes vi upp runt fyra snåret.
Tanken var att vi skulle äta hemma hos dem idag men jag ville testaVapiano,
en Italiensk restaurang i Gamla stan med Pasta, Pizza & Sallad, så det gjorde hon å jag :)

Det var ett lite speciellt ställe.
Man fick ett slags betalkort vid entrén, tar en plats,
varpå man beställer sin mat & dryck framme vid disken. ´
(allt man beställer under besöket registreras på kortet
vid kassan och man betalar när man lämnar restaurangen)


 

Därefter får man en dosa som låter och blinkar rött när maten är färdig. 
Mycket behändigt ! :)

Tänkte först köra på Pasta för omväxling men kunde ej motstå pizzorna

 

Min Diavolo with stark Italiensk korv, Paprika, Lök & Tomater
Regina körde på en Crudo med Parmaskinka & Parmesan

Jättegoda !

Hem och hämtade upp Per för att 7 hade vi bokat bowlingbana.

 

Det var jätte roligt ! :) Och resultatet blev



Lite stolt över mina strikar på slutet ! ;)

Imorgon åker jag hem, det känns verkligen trökigt.
Men även jag har ett hem ;)
Måste ta igen massa pluggtid, baka lite Lussebullar och på torsdag kommer farmor.

Hoppas ni mår bra / C

Kommentarer
Postat av: issa

Hej

Jag har precis blivit nominerad till till tävlingen :"månadesn bitch", typ samma sak som månadens blogg..

Sånt händer aldrig mej och det vore hur kul som helst att vinna, eller åtminstone att få några röster.



Det skulle vara jättesnällt om du kunde klicka på länken och lägga en röst. Jag har nummer 3

http://nathaliesjobeck.blogg.se/2009/november/finalisterna-i-tavlingen-som-manadens-bitch.html



Jag kanske inte är den bitchigaste, men jag har helt klart bitchigast header ;)

Vinner jag ska jag försöka fixa en tävling i sammarbete med Vivistyle ;) Vill du kanske ha ett par nya skor lagom till julen?



Stuumpan behöver din röst =)

2009-11-30 @ 00:38:38
URL: http://stuumpan.blogg.se/
Postat av: Louise

Vapianos pasta är helt underbar, inte provat pizzan men lät på dig som den också var god.

2009-11-30 @ 10:55:17
URL: http://cauterize.blogg.se/
Postat av: Carro.

Pizza, pizza, pizza.. haha.. Du verkar minsann ha det bra! =)

2009-11-30 @ 20:51:37
URL: http://carolineannamarie.blogg.se/
Postat av: Malin

Sötasöta Caroline :)

Och guuuud vad gott med pizza!

2009-12-01 @ 10:52:08
URL: http://getiton.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0