Nationaldags tårta

Jag gjorde en tårta såhär Nationaldagen till ära.
Den uppskattades !
Enkel att göra var den också :)



Botten :

3 Ägg
2 ½ dl Strösocker
1 ½ dl Vetemjöl
1 dl Potatismjöl
2 tsk Bakpulver
½ dl kokhett vatten

Vispa ägg och socker poröst. Blanda ihop vetemjöl, potatismjöl och bakpulver.
Rör ner det i smeten och tillsätt vatten.
Häll smeten i en smord bröad form (ca 24 cm i diam) gärna med löstagbar botten.
Grädda i nedre delen av ugnen175 grader i cirka 30 minuter.
Låt kakan svalna något, dela i två delar
.
 

Fyllning :
250
gram jordgubbar
1 burk kons Ananas (ca 560 g varav 350 avrunnen vikt)

Skiva jordgubbarna, skär Ananasen i bitar.
Lägg frukten på ena botten och ringla lite av Ananas-spadet över.
Täck med den andra delen.

 

Garnera rikligt med vispgrädde och valfritt tillbehör (jordgubbar, daimkulor, etc)
Jag finhackade daim.
Voliá så har du en sommarfräsch tårta ! =)

Kommentarer
Postat av: kikki

men dra mig baklänges vad god den såg ut!!!! :P

2009-06-08 @ 10:06:45
URL: http://kikkiiii.blogg.se/
Postat av: Sandra drömkaka

Mums jag som är bakoman & ju bakade igår blev ändå helsugen att baka igen då jag ser din tårta, mmmm! :)

2009-06-12 @ 12:23:07
URL: http://dromkaka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0