Torsdag

Jag vaknade upp strax innan nio hos mamma och tog därefter bussen hem.
Det var ingen fröjd att gå utanför dörren kan jag säga, brr så kallt !
Fick byta i Timrå och hoppa av nere vid Birsta och gå därifrån.
Passade på att köpa Saffran som de hade tokbilligt på Coop, bara 20 :-
innan jag äntligen kom innanför mina dörrar hemma :)

Vid ett kom farmor & farfar å hämtade mig. Matshopping för dem stod på schemat.
Fast mest skulle farmor handla det farfar behövde, matlåder har hon redan gjort ;)
Själv befinner hon sig hos mig just nu och skall stanna här tills på tisdag :)

När vi hade handlat färdig överallt så var jag tvungen att ta bussen ut till
Timrå för att lämna saker hos min farbror. Passade på att besöka Erikshjälpen
där pappa hämtade upp mig. Farmor ville ha pizza till middag, så det fick hon.



Jag tog därför en sallad ... igen (A)

Kvällen har vi spenderat i lugnan ro. Farmor har stickat medans jag kokat Risgrynsgröt



och för första gången gjort Rullrån.
Det var lite småknepigt och det tog någon styck innan jag fick häng på dem.

 

Särskilt snygga vart de ej, men goa ! :)

Nu sitter vi



och ser på Flickan som lekte med elden (jag har ju sett den, men ej min söta farmoder)
därefter  skall vi nog natta kuddarna !
Hoppas ni mår bra / C

Kommentarer
Postat av: Malin

Oh, om du har saffran hemma så lär du nästan göra saffranspasta! det är gudomligt; bara att blanda pasta, (fräst) lök, broccoli och svamp samt creme fraiche och det allra viktigaste; saffran. det är så attans gott!



svar; Tack så jättemycket söta du!

Och åh, jag blir så glad av att läsa att det går framåt för dig, för även om du har dippar så kanske dipparna inte håller i sig lika längre? Du är bra, stark och GRYM helt enkelt och den där inre harmonin lär du hålla hårt i, för den är du värd <3



Du har väl förstått ganska så rätt i att det har gått lite sämre för mig på sistone, så du är inte alls ute och cyklar. Jag äter ju och så, men jag vet inte om det är tillräckligt osv osv, och så är det ju alla dessa tankar när man ligger i sängen om kvällarna och ska sova; räknemaskinen som går i 180, planering om viktnedgångar och sådant skit.



Kram på dig!



2009-12-04 @ 09:20:32
URL: http://hallonte.blogg.se/
Postat av: Mallan

du måste ha världens bästa farmor :D

2009-12-04 @ 09:29:49
Postat av: Sara

vilken mysig torsdag du verkar ha haft! =)

vad ska du hitta på i helgen?

2009-12-04 @ 15:51:31
URL: http://ladysara.blogg.se/
Postat av: Malin

Mysig dag! :) Fina rån och söt farmor. Önskar jag kunde ha mysdagar med min farmor också.

2009-12-04 @ 23:45:00
URL: http://getiton.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0