Det är tröttsamt med politiker

Få personer kan väll yttra sig så korkat?
Igår såg jag på Förkväll där Thomas Bodström blev intervjuad utav Elisabeth Höglund
Hon frågar honom
"- Känner ni er som en typisk vanlig svensk 4 barns familj?
varpå han svarar
" - Ja, det skulle jag väll säga, förutom att nu har ju jag en hög lön
så vi kan ju inte säga att vi lever precis som alla andra, så på sätt lever vi annorlunda.
"

Därefter börjar han tala om att deras barn också bråkar osv ..

Det här med pengar är ju ett rätt känsligt ämne och jag anser att
det är oerhört onödigt att börja tala om inkomst i ett sammanhang där
familjesituationen var i fokus. Vi vet alla att politiker tjänar ohyggligt mycket pengar
men varför påpeka det i direktsänd tv?
Sen att han är Socialdemokrat, ett parti som strävar för jämnlikhet, gör att det
hela känns än mer olustigt.

Kommentarer
Postat av: Carro.

men vafan.. !

2009-12-08 @ 20:56:41
URL: http://carolineannamarie.blogg.se/
Postat av: Pernilla

fast det kanske var så han menade, att han fattar att de inte har det som andra familjer eftersom han har så hög lön så att de har det mycket lättare än andra med vissa saker eftersom de inte behöver bry sig om pengar? att han förstår att de inte har det som andra eftersom andra fyrbarns-familjer har svårt att få pengarna att räcka till? eller jag vet inte, jag såg ju inte intervjun så jag vet ju inte vad han sa sen... men om det var så han menade så menade han ju väl. det värsta som finns är ju rika människor som inte förstår att man kanske inte har råd att göra allt som de gör suck

2009-12-08 @ 22:44:19
URL: http://chibichibimoon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0