All alone again

Farmor och jag sov nog minsann ända till halv 10 idag, men skönt var det ! :)
Sen har vi mest bara umgåtts innan farfar kom runt halv 2 för att hämta henne.
Passade på att åka iväg med dom eftersom jag hade några ärenden att uträtta
Var även in en snabbis på CG och köpte färdiggrilljerad Skinka? Oh why?
Jag hoppas den är god , haha .. 

Mamma ringde i e.m också efter att hon varit på hospitalet
för att kolla upp såret (eftersom det inte såg bra ut efter titthålsoperationen).
Och då har det blivit infekterat eftersom de slarvat med att tejpa det så det
har inte kunnat läka som det ska.
Så nu måste hon äta Penicillin i ytterligare än vecka, stackars söta.
Jag blir bara mer och mer trött på sjukvården .. Missar hit, och misstag dit

Efter tre snåret träffades Ida (är så glad att du finns min vän!) på stan :)
Vi strosade runt där en stund och jag köpte lite
julklappar, bl.a till Mattias & Kicki, mycket nöjd ! :)
Innan vi gick till Evolet

 

för att käka varsin Foccacia med kyckling.
Jag har suktat efter den sen sist vi åt där ;P



Helt galet gott ! Och Rhode Island dressing, har jag fattat tycke för igen :)

Tog sex bussen bort mot Birsta. Köpte en jättefin tröja åt Hannah i julklapp och strumpbyxor.
Värsta kalaserbjudandet, tag 2 betala för 1 på barnavdelningen :)

Travade hemöver och har faktiskt klätt julgranen. Vissa tycker som det är för tidigt?
När jag bodde hemma så klädde vi den bara någon dag innan, likadant gör vi hos f&f
Men jag vill gärna njuta så länge som möjligt.
När jag var liten försökte jag få mamma att tillåta mig att ta fram ljusstakarna i mitten av november,
men det gick inte ;p Men eftersom jag numera bor alena så bossar jag
över mitt hushåll & traditioner ! :D haha .. Ibland är det behändigt att vara vuxen !

Dagarna rullar på och jag traglar på, men det är så
mycket skit som drabbat oss den senaste tiden, det får räcka nu.
Funderar på att söka någon form utav samtalskontakt för att prata om ALLT.
Bär runt på så mycket tankar och känslor just nu.
Dock vet jag inte om det finns någon möjlighet till någon form utav terapi eller så förutom genom UV?
Jag har ju alltid Annika, om jag vill återuppta kontakten med henne. 
Men just det stället är för ångestladdat, för många jobbiga minnen
En nystart vore det bästa .. Tusen tankar i en liten kropp 

Nej, men fy vad jag babblar på
Lika bra å ta tag i julklappsinslagningen och därefter sova
Känns lite tomt utan farmor här, hon var som den allra sötaste detaljen i mitt hem.
Tur att jag åtmistone får träffa henne på torsdag igen ! :)
Hoppas ni mår bra / C

Kommentarer
Postat av: Malin

"Hon var som den allra sötaste detaljen i mitt hem." Så fint sagt!

2009-12-08 @ 23:38:10
URL: http://getiton.blogg.se/
Postat av: Cornelia ♥

Sv; Menade ju inte snyggt på det sättet. Utan snygg stil, layout osv.

2009-12-09 @ 06:40:17
URL: http://thingsyouremember.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Oj nu blir jag nästan lite nervös när du gör inlägg på mina häst inlägg.... Vart är vi på väg!? :D

JA, vill du vara gullig och köpa den, hinner jag först så hojtar jag till. Tröjan o strumpbyxor/tajts blir TOPPEN!!

2009-12-09 @ 07:09:22
URL: http://stallrosen.zoomin.se
Postat av: carolina

åh, din lilla farmor, hon är så söööt! min vill nog inte sova här, hon har så fullt upp med sitt eget, haha :p jag tycker verkligen att du ska kontakta någon, det är verkligen bra jag går ju fortfarande en gång i veckan och tjatar ;) inte om maten, men annat, det behövs faktiskt =) söööt du är på bilden! haha, rhode island? nej, jag håller mig till vitlök och curry, haha :P

2009-12-09 @ 10:40:33
URL: http://acarolinas.blogg.se/
Postat av: Anonym

Kanske kan du försöka hitta någon på annat håll att prata med? Fråga på det "gamla" stället om tips på var du kan vända dig? Det är alltid bra att prata av sig med någon utomstående. Man ska inte gå runt med en massa jobbiga tankar som gnager i huvudet. Hoppas du tar hand om dig!

2009-12-09 @ 11:45:49
Postat av: Julia

du är så galet söt! lycka till med allt :) är nog bra att ha nån att kunna prata med ordentligt sådär när det blir för mkt tankar och känslor.. i know how it is :/

2009-12-09 @ 12:57:51
URL: http://littlemisstrouble.blogg.se/
Postat av: Pernilla

vad roligt att du har så fin kontakt med din farmor! min farmor visste knappt vad jag hette ;) fast hon hade å andra sidan 21 barnbarn också så det har väl lite med saken att göra. men det hade ju varit roligt att ha haft bra kontakt med henne.



mm, lax är ju verkligen en av de godaste grejer som finns. det är som med kyckling, man kan nästan göra vad som helst med det och det blir alltid gott :D egentligen är inte jag heller någon sillälskare, men man ska alltid testa är mitt motto och det är jag glad att jag gjorde!



hoppas du har en fin dag idag, och jag håller med alla som skrivit här ovanför att du ska försöka hitta någon att prata med. och ge dig inte förrän du fått en som det känns precis rätt med, det är viktigt att man får bra kontakt från början tycker jag!

2009-12-09 @ 18:16:06
URL: http://chibichibimoon.blogg.se/
Postat av: Therese

Tycker det verkar som du är inne på rätt spår när det gäller samtalskontakten.

När det är mycket som har hänt så där på en gång.

Jag finns på mailen om du skulle vilja skriva av dig ibland kan det ju också hjälpa lite.

Som sagt du vet jag finns..

Kram

2009-12-09 @ 20:26:30
URL: http://vxlhaxanfranorrland.blogspot.com/
Postat av: Regina

Svenska kyrkan erbjuder samtal. De är ju inga terapeuter, men bra lyssnare och de har tystnadsplikt. Det kanske kan vara ett alternativ, tills du hittar något annat? Det är skönt att få ösa ur på någon helt utomstående ibland! kram

2009-12-09 @ 22:03:49
URL: http://reggs.blogg.se/
Postat av: Fani

klockren bild på dej. så jäkla söt är du! :) gillar din hårfärg, funderade ett tag på ett färga ungefär sådär, men det får vänta tills jag besöker frissan nästa gång isf. puss!

2009-12-10 @ 13:49:39
URL: http://glikia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0