Torsdag

En lugn förmiddag passerade.
Härligt väder har vi haft också med sol :)
Glada nyheter var att min lillebror klarade matte-tentan som de
haft på sommarskolan. Nu håller jag tummarna för att svenskan går bra imorgon så han slipper IV.

Runt ett snåret åkte min far och jag till huset med massa saker.
Jag städade ur förrådet uppe så nu kan jag ha en "walk in closet där".
Det kan behövas med alla mina väskor och kläder.
Vars har jag fått allt ifrån ? (A) Pappa satte även upp bokhyllan så nu är den på plats.
Den gjorde verkligen mycket för vardagsrummet.
Synd bara att soffan är så ful. Skulle verkligen vilja ha en ny =/

Känns inte som jag har gjort annat än att plocka och städa och ändå är det inte på långa vägar klart.
Sen kom farmor & farfar och höll oss sällskap ett tag innan far skjutsade in mig å farmor in till stan.
Vi hade minsann planerat in ett restaurangbesök eftersom min älskade farmor fyllde 74 idag :)
Vi hade tänkte Casipeija först, men de har sommarstäng så vi hamnade på 7 kryddor
Säkert kort med oerhört god och prisvärd mat & trevlig personal

  

Vi hade det så oerhört trevligt :) Det finns ingen bättre än min farmor.
Fruktansvärt god mat fick vi också

Farmor åt  "Alabalikzgara" och drack ett glas rött vin

Grillad hel regnbåge, marinerad med 7 kryddors egen kryddmix.
Med turkisk bondsallad, bulgur & pitabröd.
Även hon fick cacik (som Tzatsiki) och Ezme (Salsa)


Och jag smaskade i mig "Adana". Åt det sist vi var där också, såå smarrigt :)

Grillat lammfärsspett smaksatt med rödpeppar och hackad lök.
Med grillad tomat, cacik, ezme, bulgur och pitabröd


Denna underbara måltid kostade 430 :-
Det tycker jag är oerhört bra pris för så god mat och generösa portioner.
Nöjda och belåtna lämnade vi restaurangen och farfar hämtade upp farfar medans jag
tog bussen hem. Är fortfarande hos pappa. Tror dock att jag ska sova i huset på söndag.

Kvällen har spenderat med ännu en film, The game plan. Den var småmysig !
Ovanligt att jag kollar på film va? ;)
Sen har jag agerat snack sällskap medans Maria bolmar ( SLUTA MED DET ;)
själv har jag aldrig ens prövat. Tycker det är så äckligt. Har ni?

Kommer bli som tomt när hon åker hem igen. Jag tycker faktiskt du och Tommy kan
flytta ner till Sundsvall !
 
Nu ska jag nog strax natta kuddarna !
Imorgon är en ny dag


Kommentarer
Postat av: Sara

Låter som en mysig dag.

En walk in closet är suveränt ju! :)

2009-08-21 @ 13:23:46
URL: http://ladysara.blogg.se/
Postat av: Jessica

Vilken mysdag du och farmor verkar ha haft med födelsedag och restaurangbesök.



Hopppas helgen blir bra!

2009-08-22 @ 10:18:20
URL: http://hallonblabar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0