Torsdag

En dusch, en frukost och en mycket kort promenad med Ekky sedan var vi redo för avfärd.
Farmor & farfar skjutsade hem mig och jag packade upp mina grejer.

Till lunch fick jag Potatisplättar som mormor hade gjort iordning åt mig :)



Självklart med Lingonsylt .. och smör som smälter ! Mmmm

Vid ett kom far min å hämtade mig. Vi var hem till mig & där väntade ett paket på mig.
Det var ifrån Lina, hon hade skickat ett jättesött kort & 3 par örhängen i påskpresent. Underbara hon !



Också var vi på massa andra ställen bl.a Maxi. Trippade en sväng på Birsta.
Träffade Åke och fick en slant, ovanligt? Söta gamla pensionärer.
Sedan var vi på Erikshjälpen en tvärt, där fann jag en kakburk (återigen till samlingen) höhö

 

Och en fräsig pajform med ett Äppelpajs recept inuti



Har införskaffat en konfirmationspresent åt Tina också. Men eftersom hon brukar glutta här ibland
så kan jag icket avslöja vad.

Också var vi till stan och plockade upp thaimat åt mig, haha.

 
Kyckling med grönsaker,vitlök & chili och glasnudlar.

Sååå jädrans gott ! Och som jag längtat ..
Egentligen skulle jag äta det dagen då jag bli inlagd och sen har det inte blivit av.

Annars har det varit en lugn kväll ..
Skulle baka Brownies, testade med vit choklad ..
Det vart en katastrof efter besöket i ugnen så jag kastade alltihop.

Ah, också har jag testat jag den här glassen



Den var sååå god ! Lagom hetta utav Chilin i kombo med smask chokladglass + för att det var goda chokladbitar i.

Nu sitter jag här och umgås med mamma & Kjell och Lena, en kompis till mamma.
Hon är verkligen helhärlig och har hängt med hela mitt liv.

Men jag ska väll strax ta och krypa till kojs :) Blir nog sovmorgon imorgon, I hope !

Söta drömmar / C

Kommentarer
Postat av: Denise - aupair i England

Ja jag vet ju det :p Hemma brukade jag och syster alltid baka, här har det inte blivit någe bakande alls. Eller jo förresten, var duktig och gjorde egna semlor på semeldagen! :D



Glad påsk på dig! :)

2009-04-09 @ 23:51:34
URL: http://denisegk.blogg.se/
Postat av: Sanna

Tack så mkt!

Vilka fina örhängen du fick :)

Glad påsk!

2009-04-10 @ 03:20:41
URL: http://kryckan.webblogg.se/
Postat av: Lillan

God morgon! Hörrö den där Åke skulle ajg med kunna tänka mej att springa på ibland;))

2009-04-10 @ 05:44:00
URL: http://lillanslilla.blogg.se/
Postat av: Sara

Ja det var supergott! :) Härligt med påskmiddag :)



Så fina öronhängen du fått!

2009-04-10 @ 08:06:20
URL: http://fabulousprincess.blogg.se/
Postat av: kikki

MEN JO och det är ju 20 år nu, så det är ju speciellt bara det! :) nej, men tommy finns ju aldrig till hands känns det som :/

2009-04-10 @ 10:13:41
URL: http://kikkiiii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0