God söndagsmiddag

Idag gjorde mamma och Kjell
Tonfisk & Paprika Enchiladas till middag.

Grundreceptet på 8 stycken är

4 paprikor i olika färger
2 burkar ( á 200 gram) Tonfisk i vatten
1 burk (250 gram 10 %) Kesella
1 burk Tomatsalsa med valfri "hetta".
8 stycken Tortillabröd


Sätt ugnen 250 grader.
Fintärna
paprikorna och fräs dem i olja några minuter.
Låt tonfisken rinna av och blanda sedan ner den tillsammans med paprikan i en skål.
Tillsätt kesella, salsa och krydda med salt & peppar. Fördela tonfiskrörantortillabröden
 


Rulla sedan ihop dem och lägg dem i en ugnssäker form. Röran som blir över breder ni över tortillarullarna.



Strö över ost och gratinera mitt i ugnen



Ni märker när det är färdigt och de fått färg.

 
Voilá ! Gottgottigottgott :)

Vi använde oss dock utav Cremé Fraiche istället för Kesella.
Hottade till med lite Sambal och fräste Purjolök med paprikan.
 Matlagning är ju en smaksak och man får höfta sig fram :)
Och jag tog extra tacosås till, det är ju min grejj !


Kommentarer
Postat av: Umma

Det där är mat som mina smaklökar tycker om. Hoppas dina gjorde det också. ;)



Öland var vackert. Som alltid... Man blir lugn av ön.

2009-04-05 @ 20:56:44
URL: http://umma.blogg.se/
Postat av: Ambika

Godkväll! Det låter som en riktigt god middag det här. Hoppas att det smakade gott :) Grejen är den att jag var för sjuk för att få komma till Mora för några år sedan så jag hamnade på Mandometerkliniken i Stockholm istället. Visst, jag skulle vilja komma dit nu men vet inte om det är värt att kämpa för det. Vet ju inte ens om det är möjligt och dessutom så pluggar jag på högskola och allt. Jag hoppas att kunna lösa det här där jag är och så får jag se vad som händer. Men jag är alltid öppen för andra lösningar. Håller tummarna för att det ska gå bra för dig med din remiss :)



20 burkar, det var verkligen inte illa det! Du borde nästan göra ett kollage av något slag och visa upp dem allihop ju. Jag samlar inte på någonting speciellt och har aldrig gjort heller. Men jag kanske borde börja nu då? Hmm...får fundera ut något smart. Kram!

2009-04-05 @ 21:32:03
URL: http://dagboksminnen.blogg.se/
Postat av: Fani

oh lala, det där lät och såg riktigt jävla gott ut du :D puss!

2009-04-07 @ 18:02:19
URL: http://glikia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0