Igår & dagens planer

Det gick bra hos dietisten igår. Hon var rar :)
Vi kom fram till att jag måste öka på mina portioner bl.a eftersom jag ej äter några
mellanmål. Sen åtminstone ett glas mjölk om dagen + hårt bröd ..
Sådant därsom jag vet att jag borde. Nu gäller det bara att utöva det praktiskt !

Lunchen igår fick bli Kroppkakor. Snabbt och enkelt !
Sen var jag ner på Birsta en sväng.
Var bl.a in på IKEA för att köpa en Äppelurkärnare, haha !
Tog bussen in till stan för att hämta ut gratis förhandsvisningsbiljetter
till denna filmen.



Linnea skulle också göra det så jag fick sällskap utav henne utanför
medans vi väntade på att bion skulle öppna.

Meningen att pappa skulle hämta mig
men han var tvungen att åka in på akuten med min låtsasmor
Hon har varit dålig under flera månader och igår gick hon äntligen med på att åka in.
Av respekt till henne så vill jag ej gå in på några detaljer.
Nu hoppas jag bara att hon piggnar på sig, att hon får komma hem as
soon as poosible & att de hittar vad som är fel.
Älskade hon !

Så jag tog bussen hem instead, helt oplanerat =O
Lagade någon form utav Tacos till middag fast i Tunnbröd som jag hade tagit fram ur frysen
och med en såsdenna Dipmix blandat med Turkisk yoghurt
då jag för ovanlighetens skull inte hade någon Tacosås att tillgå hemma.



Gott blev det !

Därefter kom ångest Deluxe. Anorexian ville verkligen ut och promenera.
Men istället följde jag med far å Emelie som skulle handla efter hospitalet,
plockade rätt på fallfrukten och bakade Äpplemuffins



och vips var klockan 21 och det var dags för Idol.
Hann även med att plugga, så nu är snart Filmkunskapen klar.

Strax kommer pappa å Eme.
Ska iväg med dom en sväng, sen har jag möte med Annika klockan 15.
Därefter ska jag träffa Sanne i stan.
First to eat something och sen väntar förhandsvisningen utav filmen.

Ha en bra dag / C

Kommentarer
Postat av: Therese - Lurans blogg

Tack goa du, nu är jag lite piggare, men då har luran feber istället, stackare! Så skönt att höra att du trivdes med dietisten - kämpa på!!!! Du gör ett bra jobb :-) Skickar en stor kram

2009-09-10 @ 12:46:58
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: J

Dip-mix som sås är ju skitsmart! Och turkisk yogurt funkar ju till ALLT, älskar det :-)



Ångest efter maten suger ju hästballe :-( försöka tänka att du är stark varje gång du står emot impulsen att kompensera. Jättebra om man kan göra något annat, som att baka, läsa en bok, ta en dusch etc. Avleda uppmärksamheten liksom. :-)



Skönt att det gick bra hos dietisten. Men hur kommer det sig att du inte käkar mellis? Tycker du inte att det går väl lånt mellan målen då? Alla är iofs olika, men de flesta tror jag mår bäst av att äta mellanmål. Jag försöker göra det varje dag nu. Och när jag tillåter mig själv att göra det så känns det bra i magen. Och jag blir ändå hungrig till middagen. Hehe, nästan hungrigare ;-)

2009-09-10 @ 13:00:13
URL: http://ettbraliv.blogg.se/
Postat av: Y

varför äter du inga mellanmål? det är rätt viktigt om du frågar mig, speciellt målet efter lunch och middag. annars hinner blodsockret sjunka rätt rejält...

kramar!

2009-09-10 @ 14:21:20
URL: http://johannablondie.blogg.se/
Postat av: Sara

Ja det är skönt att slippa vara sjuk från alla virus. :)

Vi ska åka till Åbo tror jag, men det är en festkryssning med bara ungdomar och så är det band som uppträder.

Va bra att du gillade din dietist! Jag träffade min också nygligen och jag måste också öka på mina portioner.

Det är så svårt när man bor själv att verkligen äta bra. Då är det ju ingen som ser till att man verkligen gör det. :/

Hoppas du mår bra?

2009-09-10 @ 19:55:36
URL: http://ladysara.blogg.se/
Postat av: Carro.

skönt att det gick bra hos dietisten! Och bra att du klarade av motstå promenixen! Glad! =)



äppelurkärnare är bra skit! Vår är borta :(

2009-09-10 @ 21:20:48
URL: http://carolineannamarie.blogg.se/
Postat av: carolina

superbra sätt att stå emot ångest är att sysselsätta sig!! =) jag hittade madagscar vanilj idag, ska prova den imorgon, tihi! =)

skönt att det gick bra hos dietisten baby! hoppas det inte är något allvarligt med din låtsasmamma... kramar

2009-09-10 @ 22:06:50
URL: http://acarolinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0