Godmorgon 090909

Lite roligt datum idag :)

Igår anyhow, det blev en tripp till Birsta efter lunchen igår, tillsammans med Louise :)
Mycket trevligt !

Jag köpte bl.a Panelgardiner Ica Maxi



50 :- eller gratis för mig som hade massa pantkvitton i plånboken, haha.

Sedan hade dom värsta dunder-erbjudandet på Lasse Åberg tavlor



Bara 10 styck, när de vanligtvis kostar 59 kronor tavlan.
Jag fick alltså 6 stycken till priset utav 1 ;)
Men eftersom det bara var 2 per kund, så bad jag Louise köpa två till åt mig.
Hon skjutsade hem mig å sen var jag ner en sväng efter middagen alena och köpte 2 more.
5 ska jag behålla .. Men katten får farmor & farfar tror jag :)

Och just ja, Idol igår .. Tyckte det inte var något märkvärdigt.
Ingen talang ännu, som hookade mig eller
något riktigt platt fall som man fick skratta jättemycket åt, mest bara fnissa.
Vad tyckte ni?

Denna morgon har jag "som vanligt" tagit en morgonpromenad, fann en tjuga där på backen.
Intagit frukost och om ett tag kommer pappa å hämtar mig.

Klockan 10 har jag nämligen möte med min nya dietist. Känns smått nervöst.
Vet inte alls hur det blir med vägning och så, men det visar sig.
Annars så tycker jag att det är "pinsamt" att berätta om mina matvanor och konstiga fix ideér men samtidigt
så ger deras hjälp så oerhört mycket. Det gjorde iallafall min förra dietist.
Hon var så klok och förklarade verkligen hur kroppen fungerar och vilka näringsämnen de behöver.
Det känns som jag behöver det just nu, påminnas,  så jag fattar att kroppen behöver föda även i vila.

Gör ni något särskilt idag?


Kommentarer
Postat av: Eva

Hur mycket är du ute och rör dig/promenerar per dag?

vad är det som gör att du inte orkar stå emot din ångest?

Ha en trevlig dag! =)

2009-09-09 @ 11:36:31
Postat av: JohannaN

Aldrig fel att hitta pengar ju :D

2009-09-09 @ 12:01:47
URL: http://johannaniclasson.blogg.se/
Postat av: Y

Lasse Åberg tavlor är jättefina!

Har du köpt skorna från Din Sko än?

Kramar /Y

2009-09-09 @ 12:09:01
URL: http://johannablondie.blogg.se/
Postat av: Camilla

Läser och tar in, tack snälla. Mysigt med bio också, ... länge sen vi va iväg nu. Hoppas Faluns biografer är bra och mysiga!



Ja, nu måste jag kämpa på men det är så svårt, för just nu står jag som sagt stilla. Har ingenting att söka och har inte cv:et helt klart ... men nu ska jag försöka att anpassa varje cv efter varje jobb jag söker. Det måste bli bättre så!

2009-09-09 @ 12:34:49
URL: http://xccc.blogg.se/
Postat av: vintageretroprinsessa

Vilka fina tavlor :D

Har själv den översta och den med igelkotten.



ha det prima ballerina

2009-09-09 @ 16:43:28
URL: http://bambii.blogg.se/
Postat av: Malin

men woah, vilket kap du gjorde med lasse åberg - tavlorna där <3 ge mig en va? (a)



svar; åh, du har så rätt så hörru. vikten spelar ju egentligen ingen som helst roll (trots att det känns så otroligt svårt att bara släppa). det är ju enbart siffror, så varför ska det få det att snurra så pass mycket i huvudet på en?



hur känns det att du har en hel del kvar att gå upp i vikt?

trots att jag äter och unnar mig godsaker då och då så känns en viktuppgång fortfarande som en stort nono, så därför har jag bestämt mig för att stanna på ett bmi på 17 (där jag är nu) så.. ja..

jag är dock rädd att jag "gömmer" mig ifrån ångesten genom att vägra en viktuppgång.

2009-09-09 @ 17:11:26
URL: http://hallonte.blogg.se/
Postat av: Malin

Förresten så har Mathias fyndat sin tröja på Weekdays. Jag som snokade fram den åt honom :3 hihi

2009-09-09 @ 17:14:54
URL: http://hallonte.blogg.se/
Postat av: carolina

var bara öppen! man ska ju inte bli kompis med dom, dom ska ju hjälpa en! =) vilket fynd med tavlorna! kram kram

2009-09-09 @ 20:22:31
URL: http://acarolinas.blogg.se/
Postat av: Carro

Eva ; Jag försöker att bara promenera en timme om dagen men de dagar det är som värst blir det mer .. Sen rör jag väll mig som en vanlig människa.

Vad som gör att jag inte ORKAR stå emot min ångest? Det var väll kanske fel ordval .. När den väl slår till så drar den i mig och jag vet inte vars jag ska ta vägen. Ibland räcker krafterna och glöden ej till.

2009-09-11 @ 18:53:50
URL: http://carrod.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0