London Måndag & Tisdag

När vi var framme på Arlanda så däckade både jag & Tina på varsin bänk, hade ju några
timmar att spendera där.
Flygresan gick jättebra och vi landade runt 11 på Heathrow där vi köpte lunch på Marks and Spencer.
Gosh så mycket fräscht de hade. Gillade matbutikerna de hade lite varstans också.



Sen så köpte vi oss ett Oyster Card. En jädrigt bra investering !
Vi åkte verkligen jättemycket tunnelbana fram och tillbaka
men gjorde ändå inte av med mer än runt 200 SEK.

Det tog lite tid att hitta till hotellet eftersom vi skulle bytt tunnelbana men
vi fick gå igenom Hyde Park, se oss omkring i omgivningarna till vi slut hittade rätt.

 

Vi dumpade bara av väskorna på hotellet  (som ej var något vidare, men det dög)
Därefter försökte vi lokalisera oss till Oxford Street.
Det var en bit att gå men Tina är en hejare på kartor. Vi hade uppehåll också :)

Vi spanade bara in läget på Primark (där det var galet med folk)
Middag käkade vi på Pizza hut och det var tamejfan den godaste Pizza jag någonsin ätit.
Perfekt botten och hetta. MUMS !

  

Vi köpte med oss lite gott ifrån Marks and Spencer (A)
Tina somnade tidigt medans jag såg på Murderland och fikade gött.


Trodde de fanns på butiken på Heathrow men det gjorde dom tyvärr ej.
För isåfall hade jag köpt med fler. SJUKT goda !

Vi vaknade tidigt på tisdagsmorgonen. Tina käkade frukost och jag drack kaffe.
Frukosten där var inte mycket att hänga i julgranen, lite bröd & smör typ .. Inga
som helst grönsaker. Det märks verkigen vilken skillnad det är på mat =p
LCHF -s förlorade land ;)

Runt 9 var vi framme vid Destination Primark, Vilket mekka !
Vi var nog där 3 timmar på tisdagen men gjorde återbesök.
Då kom jag därifrån med sammanlagt 9 par strumpor och 6 tjocksockar, 2 x 5 pack Nylonstrumpbyxor.
En pyjamas, Svart jacka


105 SEK

1 svart kofta, 1 hårborste & pärldiadem, 3 baströjor (svart, grå & en randig) & ett par svarta tygskor
Det blev bara 44 pund = 528 SEK. Me likey :)

Tisdagens matupplevelser var också i snabbmatens tecken. Det blev mest så för oss :P
Kentucky Fried Chicken


Crispy Twister. Första gången jag åt friterat på länge. GÖTT var det !
Fast Stripsen var rätt menlösa ..

Strosade runt endast lite

 
Hemma .. Fast borta

innan vi ej pallade påsarna mer och åkte tillbaka till hotellet å dumpade av alla kassar.
Kikade runt vid Notting Hill och områdena där vi bodde. Tina köpte Jane Austens samlade verk.
Bara den vägde säkert 5 kg. Som tur var fick hon plats med den i handbagaget annars hade hennes väska blivit mucho tung. Jag nöjde mig med en Starbucks mugg



Senare på e.m tog vi tunnelbanan tillbaka till giiiigantiskt långa Oxford Street och kollade lite mer.
Som vi fått använda våra ben =P
Handlade mer på Primark och Tina fann en sportbutik. Käkade på ett Pizza hut i likhet med ett Donken. 
Väl tilbaka vid hotellet runt halv nio var vi lagomt mör och chillade mest bara.

Kommentarer
Postat av: kikki

joo om vi hittar något som är bra så ;) men många av de man sett har varit så fula, eller ja, inte så toppfräscht som tommy måste ha :P Friterat är underbart ;)

2009-10-24 @ 21:05:42
URL: http://kikkiiii.blogg.se/
Postat av: kikki

men frun , "tina åt frukost och jag drack kaffe" :O

2009-10-24 @ 21:11:35
URL: http://kikkiiii.blogg.se/
Postat av: Carro.

haha, russindisco :P



verkar som om ni hunnit med mycket där borta!! =)

2009-10-24 @ 22:37:31
URL: http://carolineannamarie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0