Det blev sol idag

Mötte Maj, en bekant till farmor & farfar när jag var tillbaka från sjön.
Hon skulle in till Matfors för att köpa blomkrukor och ville att jag skulle följa med, så det gjorde jag :)

När jag kom hem åt jag Kroppkakor (sånna där fuskiga) med smör, lingonsylt & morötter.
Inte alls någon spännande historia, även om den var rätt god.
Blev så för mig eftersom farmor & farfar alltid äter gröt på f.m och ingen direkt lunch.

Satt ute på balkongen en stund med farmor och det var verkligen tokhärligt.
Solen strålade och det var varmt.
Mailade min lärare i svenskan och mitt betyg är klart där. Det blev ett VG.
Känns lite krasst då jag hade kunnat fått MVG om jag presterat på 3 uppgifter till, men jag orkar ej.
Det kanske låter fånigt då jag ej gör något om dagarna.
Men tro mig, tanke verksamheten går åt till annat.

Sen åkte farfar & jag in till Matfors.
Vi var in på Röda Korset och där hittade jag en väska & en kaffepress.
20 respektive 15 riksdaler. Ja, tacka vet jag "loppisar" ;)

 

In på ICA var vi också. Egentligen skulle jag inte ha någonting ..
Men kom ut nästan med massa småplock. Varför blir det alltid så?
Bland annat Gogubbar & ett supergott bröd !



Det såg så färskt & smarrigt ut där det låg i butiken så jag kunde ej låta bli.

När vi kom hem var jag och plockade runda stenar, uppöver skogen.
Ska ha dom till ett litet projekt.
Har fått en massa pysselideér. Nu gäller det bara att sätta dom i verket ;p

Middagen var som sagt Bruna Bönor serverat med korv !
Och fy tusan så gott det var :) Jag ääälskar det ..


Även om det inte ser så gott ut ;) haha

Lite vila på det, en promenad med Ekky, gjort klart hemprovet i IR.
(Orkar tusan ej mer, hoppas det vart någolunda bra.
Har bara boken om "Terrorismens historia + frågor kvar där".)
Och chill framför tv:n med farföräldrarna så var denna dagen över.

Nu ser det ut som det regnar utanför. Konstigt väder =P Kanske dags att sova?
Hoppas ni mår bra / C


Kommentarer
Postat av: mona

2009-05-26 @ 23:10:33
Postat av: Anonym

Hej snygg blogg du har :) har du gjort den själv? Kan du göra bloggdesign?? //kram Mona

2009-05-26 @ 23:12:14
URL: http://monasg.blogg.se/
Postat av: Ida

Kära du, var nöjd med ett VG! Att klara G är en prestation stor nog. Och tro mig, jag vet hur mycket kraft och energi skolarbete kräver när man sitter i vår sits, så verkligen - var nöjd och ansträng dig inte mer än du känner att du klarar av.

Att bli frisk är ett heltidsarbete och behöver full fokus och totalt engagemang - fokusera på det och prioritera att du ska må bra, för det är det som är viktigt. Skolan finns alltid kvar.



Kramar till kämpestarka du!

2009-05-27 @ 09:59:36
URL: http://lycklida.blogg.se/
Postat av: Ida

Och förresten! Fin väska må jag säga! :)

2009-05-27 @ 09:59:59
URL: http://lycklida.blogg.se/
Postat av: Carro.

fiin väska!

2009-05-27 @ 13:05:50
URL: http://carolineannamarie.blogg.se/
Postat av: danniella

brunabönor är GOTTTT

2009-05-27 @ 15:46:54
URL: http://www.danniellajansson.blogspot.com
Postat av: Therese

Hallå där

alltså bruna bönor är en maträtt som jag bojkottar helt..

Kan inte med bönor överhuvudtaget..

Ang muurikkan så är det värdens bästa grej, provade grädda tunnbröd "stompa" en gång och det blev super gott..

Tycker du gör det bra som kämpar med skolan och sjukdomen..

Ställ dig framför spegel och tala om för dig själv hur jävla duktig du är..för det är precis vad du är..

Hälsa från häxan från norrland..

Ha en bra vecka och ta hand om dig..

2009-05-27 @ 18:49:29
URL: http://vxlhaxanfranorrland.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0