Vacker vårdag

Det har varit så underbart väder i Sundsvall idag :)
Redan när jag begav mig till bussen imorse så var det soligt & varmt.

Mötte upp de andra på sjukhuset
för idag var det dag för lunchVårdhotellet igen :)
 
Pastagratäng med tonfisk & grönsaker.
Sen var jag tvungen att ta liiite av potatismosen (till köttbullarna) Den är gudomlig !

När vi kom tillbakaavdelningensatte jag mig ute i finvädret och läste :)

 

Har börjat på en ny bok "När ingen annan ser".
En självbiografi utav en man som blev sexuellt utnyttjad utav sin far, som barn.
otäck, men hittills bra & gripande.

En massa dö-tid har avverkats på avdelningen.
Mellis & middag därefter. Idag var det Sjömansbiff .. Det smakade typ som Sjömansbiff brukar göra
Men ingen Lingonsylt fanns det att tillgå.. Ja, jag är lite speciell ;)

Mamma har försökt få tag på Fredrik (min läkare) hela dagen angående en remiss till Mora.
Vill att hon ska prata med honom, för mig lyssnar dom inte på. De anser att Dagvården här räcker gott och väl.
Men jag har kommit längre i tänket än att behöva sitta på en psykavdelning med massa tok och bara vara.
Jag måste få ta mer ansvar själv ! Blir nog hemmavård för mig framöver. För fan vad jag ska bli fri(sk) !
Vilket som, tron't på fan att han ringer till MIG mitt under vilan efter middagen.
Kunde inte prata då så han ska ringa mig imorgon instead. Sen får han banne mig prata med mamma !

Återigen, har någon utav er några erfaranheter ifrån Mora? Eller någon annan behandling?
Vad har hjälpt er mest?

Pappa var så rar och hämtade mig när jag var klar för dagen.
Var hem en snabbis och hämtade lite saker innan vi var på Maxi och handlade.

Köpte glass som jag åt ikväll, men den var inte lika god som jag minns den.

  

Italiensk glass med smak av pistage

Trevligt nog ringde min bror och hörde om han kunde sova här inatt.
Roligt med sällskap eftersom mor jobbar natten å Kjelle sover i stan.

Appropå sova ska jag också göra det ! Man blir trött av att vara där borta och att pendla ..
Söta drömmar / C


Kommentarer
Postat av: viktoria

Bara fråga mig om du undrar över något :)

2009-03-31 @ 22:04:33
Postat av: Ambika

Hej! Jag tycker att Mora låter som en utmärkt idé. Jag är nästan lite ledsen att jag aldrig kom dit själv. Tror att det hade passat mig mycket bättre än allt annat faktiskt. Jag förstår att det inte kan vara världens roligaste att gå på dagvård så mycket som du gör. Ibland kan man fastna i deras rutiner och det är inte heller bra. Hoppas att ni kommer fram till någon lösning och att de lyssnar på vad du vill. Kram!

2009-04-01 @ 07:11:48
URL: http://dagboksminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0