Underbar dag

När pappa kom runt kvart i 9åkte vi först hem för att hämta lite grejer
Det är alltid lika känslomässigt jobbigt att stänga dörren å gå därifån =/.
Sen åkte vi ner ICA Maxi, fikade lite mellis & drack en extra kopp kaffe.
Det gäller att passa på när man är på utsidan ;) Därefter dumpade han av mig hos mammsen.

Min käre mor hade lovat att slå mig följe för att äta lunchTant Anci.
Så hon, jag å Kjell åkte dit :)

 

Jag käkade Kallrökt laxsallad med fetaost, dillbulgur & fetaostcremé och grillat örtbröd. MUMS !



Därefter tog vi oss en repa Birsta City (Ja, jag hade absitens redan)
Köpte en till skål så jag har 2 utav de också.

Sen var vi på ICA Maxi för att handla till middagen. Och tron't på fan att jag gjorde bort mig.
Vi skulle låna rullstolen där eftersom vi inte tog med mitt schabrak in dit.
Så jag stoppar in en femma, för det är lixom ett sådant "hål".
Dock visar det sig att det ska vara en polett. Så mor min fick gå till förbutiken och be henne komma för att ta ut femman med en tång & ge oss en polett istället ..  Det ska vara jag

Klockan halv tre typ var vi nere hos Mattias & Kicki också hjälpte vi till att laga maten.
Jag stog för skalandet, Kicki för hackandet och mamma för kotletterna ;P
Och schvos in i ugnen 1 ½ timma.



Självklart stog hockey på schemat .. Dock var det en skitmatch då Timrå förlorade med 7 - 0

 
 

Middagsmaten var då Kotletter i ugn med ugnsrostade rotsaker, aah så gott !
Vi körde nog två omgångar allesammans. Särskilt söta Thea var helförtjust !

  

Efter vi varit där åkte vi hem till mamma.
Jag tog mig ett bad också såg vi de 4 första låtarna på Melodifestivalen
innan dom skjutsade tillbaka mig. Och här är jag nu .. Det är verkligen jobbigt
Men jag har haft en underbar dagutsidan så jag får försöka "leva" på den tills nästa gång.
Snart är jag fri(sk) forever !

Söta drömmar / C

Kommentarer
Postat av: Karin W

Vilken mysig dag du haft!

Var det rödbetor med ugnsrotisarna? Vissa klyftor såg mörka ut eller vad var det? Nyfiken är jag och det ska bli mat hos Tant Anci någon gång för mig också. Man hamnar liksom alltid på Birsta när det väl blir stadsresa.

Sköt om dig!

2009-03-07 @ 22:42:28
URL: http://chiliconkarin.blogg.se/
Postat av: sanna

Vad är det du skriver? skitmatch? jag älskade den! ;) haha, satt och jublade för varje mål! :D för "host" de vart ju en hel del! ;)

2009-03-09 @ 11:01:25
URL: http://sannabacklund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0