Gör någon glad ! Ge en komplimang

Jag har börjat med en ny grejj.
Att varje dag ge minst en främling, en komplimang.

För ofta går vi runt och tänker
"Oj, vilken fin frisyr hon hade" eller
"Gud, vad vänlig och hjälpsam hon var" när man exempelvis handlar i butik.
Eller hur?

istället för att bara tänka dessa saker har jag beslutat mig för att agera och säga det till dem.
.
samtidigt som jag gör någon annan glad och kanske gör deras dag lite bättre,
känner jag mig nöjd som har gjort en liten sak för en medmänniska.
A win win situation ! :)
 
Låter det helt galet? Något du skulle kunna tänka dig att göra?

Kommentarer
Postat av: Julia

låter som en bra grej! jag är rätt duktig på att ge komplimanger faktiskt, men kanske inte till främlingar sådär mitt på gatan. kanske borde börja med det lite smått, blir ju så glad när det händer en själv :)

2009-03-26 @ 12:54:17
URL: http://littlemisstrouble.blogg.se/
Postat av: Elisabet

Jag ger ofta folk komplimanger även om jag inte ens känner dem, man blir ju själv jätteglad om man får en så man måste ju ge också!

2009-03-26 @ 15:07:01
URL: http://stenvreten.blogg.se/
Postat av: enmamma

Låter som en bra grej och något man skulle göra mera och även detta att kunna tacka och ta emot en komplimang utan att slå bort den. Ha en fin torsdag.Kram!

2009-03-26 @ 15:11:22
URL: http://enmamma.blogg.se/
Postat av: Carro

Jag kör på samma linje!! Folk blir så glada!! Och jag blir så otroligt glad om jag får höra minsta lilla komplimang :) SÅ FORTSÄTT SÅÅÅ!!! Kram fårn Halmstad

2009-03-28 @ 00:12:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0