Tisdag

Jag lyckades lugna ner mig efter den lilla frukost incidenten imorse och resten av dagen har det varit
"kompetent" personal som varit med oss vid måltiderna & vilan.

Tog mig en liten promenad  på en kvart innan lunchen och andades frisk luft.
Måste sett ganska roligt ut när jag gick och drog djupa långa andetag.

Lunchen idag var smarrig, det var Laxpudding & smörsås :)

Sen efter vilan kom pappa å hämtade upp mig för tim-permis.
Fick vänta på honom medans han var in på Arbetsförmedlingen
därefter var vi på Birsta å kikade i butiker (a). Köpte bara klänningen ..Självklart var vi in en sväng på ICA Maxi också.
Jag behövde köpa thé .. Är så less på att dricka samma sort som de har här.

Tillbaka till middagen var det Viltkyckling & Ris. Som smakade absolut ingenting !
Men det är bara att acceptera den trista maten ibland, 
eftersom vi inte får krydda extra som sagt. Inte ens salta å peppra !

För övrigt har kvällen varit lite jobbig. Har en sådan hemlängtan.
Det blir sånna kontraster när känner hur man leverutsidan, hur  friskt allt kan vara,
hur livsglädjen finns där igen & orken att vara med mina nära å kära är tillbaka .
Sen måste man åka till avdelningen, där all fokus mer eller mindre är på sjukdomen.
Det blir en konflikt inombords "Varför ska jag vara här när livet finns för mig därute" ..
Men som jag sagt så många gånger förr, just nu är den här hjälpen bra och grunden till fortsatt välmående.
Kanske lite konstigt förklarat, men det är inte lätt att återberätta hur man tänker å känner =P

M märkte under kvällsfikat att jag såg ledsen ut och kom å pratade med mig, så nu känns det som bättre.
Och det var som hon sa :
- "Jag tycker det är bra att du känner så, det är ett friskhets tecken"

OCH TIMRÅ VANN med 2 - 1, underbart !
Nu leder dom med 3 - 1 i och kan avgöra matchserien borta, redan imorgon :)

Söta drömmar / C


Kommentarer
Postat av: Linda

hej hopp!

vad har du för dig?

2009-03-11 @ 22:25:35
URL: http://ndail.blogg.se/
Postat av: Lillan

Nä jag tänkte dom ska avgöra i morgon i Jönköping jag:))

2009-03-11 @ 22:41:08
URL: http://lillanslilla.bogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0