Måndag

Till lunch idag vankades det Korvgryta Forell och ris.
Som ni förstår så smakade den inte värst mycket.
Dom ska ju börja med mer exotiska rätter här på sjukhuset. Nog för att husmanskost är gott ,
men det börjar kännas tjatigt med återkommande maträtter hela tiden å potatis =P 
Till saken hör att dom alltid beställer alt 1 hit och det är alt 2 som är det mer ovanliga rätterna
Pratade om det idag, så förhoppningsvis börjar de beställa hit det andra alternativet .. 

Strax innan ett kom mamma hit å vi var en veva upp på sjukhuset.
Sen vid två hade jag möte med Annika.
Vågen visade 1,2 kg + och jag vart en mycket glad tjej :) FAN VAD JAG ÄR BRA !

När jag kom tillbaka fick jag mitt nya kontrakt & denna vecka gäller följande:

- Äta lunchVårdhotellet onsdag & torsdag
- Permis onsdag mellan 13.00 - 16.45 för att åka iväg med pappa. Shoppa?
- Permis torsdag mellan 15.00 - 21.00 för att äta middag ute & gå på bio.

Sen så får jag köpa med eget bröd & müsli, vilket jag tycker är superbra !
Jag måste variera mig, jag blir tokig på att bara kunna välja mellan 2 sorters bröd.
Sen är jag rädd för att fastna i att ej våga byta bröd .. Been there before

Också eftersom det gårbra för mig så får mina kontaktpersoner besluta om mina helgpermissioner framöver, utan att be överläkaren varje gång :)
SÅ HELA HELGEN ÄR JAG FRI ! Från fredag 10.30 till söndag 19.30 =)
Underbart !

Middagen idag var Oxjärpar och potatis med svampsås.
Fick "hotta" till det hela med ketchup, haha ! (a)

Efter vilan så var mamma fortfarande kvar och sitter här med mig just nu :)
Snart kommer väll Kjelle å hämtar henne och då blir jag alone in the dark.
Tror faktiskt jag ska ta mina 15 minuter och gå ut för att andas lite :)

Om cirkus en halvtimme börjar matchen också .. Timrå möter HV på bortais
Får hålla mig uppdaterad på internet .. Men webradion pallar nog inte hjärtat av att lyssna på ;p
Hoppas ni mår bra ! / C


Kommentarer
Postat av: Malin

svar; oh, du har så rätt så! "what dosen't kill you only makes you stronger". och jag rider igenom stormar dagligen & överlever dem. jag tänker inte ge upp i första taget! :*



Någonting säger mig att du är inlagd? Har jag rätt?

Du är jätteduktig, fortsätt kämpa! :) kramar!

2009-03-16 @ 19:36:26
URL: http://hallonte.blogg.se/
Postat av: Ambika

Det där med att det serveras potatis till varenda jäkla grej måste vara typiskt för alla sjukhus. Vad är det för fel på pasta liksom? Hmm...Hoppas att du får en bra kväll :)

2009-03-16 @ 20:42:49
URL: http://dagboksminnen.blogg.se/
Postat av: Louise

duktig du är tjejen. kämpa på <3

2009-03-16 @ 21:40:10
URL: http://myworld2.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0