Revolutionary road

Igår såg jag klart Revolutionary road.

Filmtipset beskrivs filmen såhär :
I Connecticut under mitten av 50-talet lever April och Frank Wheeler som är ett ungt, framgångsrikt par som bor med sina barn i en trevlig förort. Men under den polerade och självsäkra ytan bubblar frustrationen hos dem båda.
Övertygade om att de vill ha ut mer av livet än sina medelmåttiga grannar, bestämmer paret sig för att flytta till Frankrike, där de hoppas utlopp för sina mer konstnärliga sidor.

Berättelsen griper tag och man blir engagerad i deras livsöden.
Man känner sig frustrerad & engagerad.
Filmen väcker verkligen känslor och jag kan känna igen mig. Jag vill ha mer utav livet !
Det enda negativa med filmen är väll att jag har lite svårt för Leonardo DiCaprio men det vägs upp utav den fantastiska filmen och att Kate Winslet gör en strålande insats.


Kommentarer
Postat av: Liuza

Den har jag hört är jääättebra :)



sv: haha jaa, alla säger så men jag tål bara inte de filmera :p

2009-06-19 @ 11:42:06
URL: http://liuzaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0