Dagarna i Uppsala & Stockholm med Lina part one :)

I söndags innan Lina mötte mig i stan efter jobbet,
så var jag på Anci och köpte med mig en Renmacka. Perfekt färdkost !
Tåget gick 16 å allt gick fin fint och vi var framme strax efter 19.
Då var vi på ICA och handlade frukost å sådant
som vi behövde. Jag älskar att gå i nya butiker :P Sen tog vi bussen



en bit eftersom vi missade den andra. Så vi fick trava resten av vägen Lina & Emilias lägenhet.
Den var verkligen supertjusig !

Packade upp och mös ner i soffan. Jag med gott Uppsalakarra å Lina med popcorn & dip (tokig kombo ;)
och såg på Ghost ship, weird film. Vi somnade gott strax efter elva.

På måndagsmorgon vaknade vi halv sju. Gaaalet tidigt för att vara mig.
Gjorde oss i ordning, åt frukost och tog sedan bussen till stan och tågstationen.
Halv nio avgick tåget till hufvudstaden. 40 minuter senare befann vi oss på Stockholmsk mark.

Vi spanade lite i butiker innan vi käkade lunch. Valet föll på "John Chris Coffee" på Drottninggatan
Det var fräscht där inne :)
Jag



slog till på en macka med Kyckling & kryddig Philadelfiaröra



Tyvärr var brödet torrt but hey, jag åt lunch iaf ;)

Lina



åt en sallad som hon tyckte väldigt mycket om. Den såg ack så fräsch ut !


Sen skiljdes våra vägar åt ;) Lina skulle hälsa på sin "bror" som nyss fått barn som bor en bit utanför stan
men jag ville stanna kvar eftersom Zandra skulle in till stan. Gick en stund ensam innan hon kom dit.

 

Var himlarns trevligt att få umgås med min vän :) Hon var dock tvungen att lämna mig vid halv fyra eftersom
hon skulle arbeta på Pride.
Fördrev lite tid med att köpa en födelsedagspresent åt pappa,
en sparbössa som endast går att öppna med konservöppnare och någon fyndig text.
Shoppade faktiskt ingenting. Trodde jag skulle hitta massa på Weekday, men inte då =/
Allt jag ville ha finns i butiker här hemma .. Dumt nog
Särskilt en underbar mugg på Indiska ... Men 80 :- för en kopp lixom , hmm

När Lina kom tillbaka runt fyra så skulle vi bestämma oss för något att käka.
Vi var ner till Gamla stan och rekade gator fram och tillbaka ..
Stackars Lina somvar tvungen att stå ut med veliga mig.

Till sist hamnade vi på Café la Rose.
Ett snyggt inrett ställe men jag må säga att personalen inte var så bemötande.
Vi åt varsin paj. Jag en med lax
Den var la go men jag gillar ju inte osten eller äggstannigen så varför ska jag envisas med paj ute? :p



Därefter hann vi inte med så mycket mer. Tåget gick "hem till Uppsala" vid sju :)
Så vi var på ICA där jag köpte glass, den dör goa Coco Choc ni vet och Magnum Temptation Chocolate
Väl hemma i lägenheten fikade det vi hade och såg ännu en film Secret Window with our favorite Johnny Depp.
Den var bra !

Slut som artister redan vid 23 låg vi och pratade en lång stund innan vi båda däckade.
Tisdagen får jag skriva om imorgon, detta har redan nu blivit på tok för långt ;P


Kommentarer
Postat av: Kajsa

Jag skulle faktiskt precis stänga av datorn men gick in och kollade bloggen en sista gång ^^ Jag lämnar mitt nummer här uppe i "mejladressen" så kan vi sms:as om vi inte stöter på varandra av ren slump ;)

Kram!

2009-07-30 @ 23:17:28
Postat av: sandra

Låter som du haft trevligt iaf =) Kramar

2009-07-31 @ 08:59:31
URL: http://lillasana.blogg.se/
Postat av: Sarah

Är du kvar i muppis eller har du åkt hem igen? Annars kanske vi ses ute på stan!

2009-07-31 @ 09:30:23
URL: http://underbarasarah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0