We will try to fix you

Vi kanske ska ta den här historien nu då.

I måndags hade jag möte med Annika (min behandlare)
Allt kändes bra och jag har haft ett lugn och en kämparglöd inom mig. Varit skötsam på de allra flesta plan.
Men tydligen (?) har jag/Anorexian spelat mig ett spratt eller så har kroppen reagerat omvänt sådär i början sen jag varvat ner & ökat på maten. Jag vet inte, det är ingen mening att grubbla över det.

Vilket som, en grov viktnedgång gav ett BMI under 14 och på väg därifrån (tror jag) så kallar Fredrik, doktorn in mig till sitt rum. Redan då förstod jag att jag inte skulle få komma därifrån.
Mycket riktigt, efter diverse hot om poliser hit och dit som skulle tvinga kvar mig på avdelning 52 a, beslutade jag mig för att lägga in mig "frivilligt".
Jag har nog aldrig varit så upprörd, ledsen och förvirrad som jag var just där och då.
Att bli berövad friheten och behöva sitta inlåstobestämd framtid var absolut ingenting jag hade tänkt mig.  Jag skulle ju åka med pappa hem, hämta upp thai-mat och sova hos mamma
Också vändes allt upp och ner på en sekund. Sist jag låg inne så hade jag åtminstone förberett mig en helg innan och fattat det beslutet lugnt å sansat.
Denna gången var det annorlunda, men vad gör man när man är en fara för sitt eget liv?

Som ni kanske förstår så trivs jag verkligen inte här. Som jag sagt så många gånger förr. Avdelning 52 a suger ! Men vem mår egentligen bra av att vistas inom sjukhusmiljö?
Det som hjälper är dock att jag inombords accepterat att jag måste gå upp i vikt för att någonsin bli frisk, så jag tror och hoppas att det kommerbra. Jag är ju inte den som ger upp i första taget.
Men det kommer bli en jävla resa. Jag är så arg på sjukdomen & situationen. Fråntagen mitt livutsidan. Och jag kommer att störa mig på den inkompetenta personalen
Men är det något jag lärt mig längs vägen, så är det att man har rätt att känna känslor och man behöver inte vara glad hela tiden. Jag har gått igenom hela mitt liv med ett leende och alltid lyssnat på andra utan att själv känna efter hur jag egentligen mår. Något som straffat mig i efterhand .. Så därför ska jag se detta som något positivt, min chans till återhämtning, min möjlighet att återfå livet utan att fokusera på allt runtomkring.
Min biljett ut ur Anorexians grepp en gång för alla.

Sen har vi det här med skolan. Jag kan inte med ord beskriva hur mycket de hjälper mig och vi ska ta studierna i den takt jag orkar med. Men som det känns just nu kan jag jobba en del här, det är ju rätt så mycket dötid när man inte ska äta ;) 

Hur dagarna & behandligen ser ut, kan vi väll ta någon annan gång .. Om det nu är någon som vill veta det !
Efter regn kommer solsken, och mitt liv kommer bestå av riktigt vackert väder framöver.
That's a promise !

Take care / C

Kommentarer
Postat av: ld

Du verkar i alla fall ha rätt inställning, att göra det här till nåt positivt och att inte ge upp, det gillar jag och jag tror att du klarar det, du är ju en Danielsson och vi Danielssonnare ger inte upp, så "bit ihop å kom igen då" ;)

2009-02-11 @ 19:01:58
Postat av: kikki

Ja gumman! Du fixar det här nu så du kan komma ut och leva med oss andra. Jag blir så himla arg och irriterad så det är helt sjukt! Vill att du ska bli bättre nu, och som du insett själv så måste du upp i vikt, och du måste inse att du kommer vara så himla fin när du har iaf bmi 18. Känns nog som lång väg dit men du kan fixa det så sjukdomen verkligen kan få en spark i baken för det är inget liv att låta den där sjukdomen bestämma. Jag vet att det är jättesvårt men du kommer INTE att ångra dig när du blivit bättre! Jag blir så himla arg på mig själv att jag låtit den där sjukdomen förstöra så mkt, när man tänker efter är det ju "bara" en massa dumma tankar som man tror att man ska följa. SÅ SJUKT. Så försök så gott du kan där inne nu även om du inte trivs, och visa dom att du kan fixa det här nu! :) FÖR DET KAN DU, DET VET JAG! Låt inte sjukdomen ta mer av ditt liv nu! KRAMKRAMKRAMKRAMKRAM! Kämpa på! =) (Nu blev det nog långt och flummigt men jag behövde få ur mig lite för jag tkr det är på tiden att bli bättre nu, även om du är positiv inom dig eller hur man ska säga så måste du upp i vikt också som du själv vet. Din kropp kommer bli så glad!)

2009-02-11 @ 19:11:30
URL: http://kikkiiii.blogg.se/
Postat av: carolina

kämpa på därinne! vet du, livet är bra. det kommer att bli bättre, om nån månad är det här ett minne blott. du är världens sötaste ju, glöm aldrig det!

2009-02-12 @ 11:29:40
URL: http://acarolinas.blogg.se/
Postat av: sanna

Haha nej men vad säger du, Hv71 ska de va och ingenting annat! Ja, jag har kvar lösen och inloggningsnamn. Men vill du ha den som jag gjorde den då? Ingenting du vill att jag ska ändra på? :) (förutom att ja skrev dit ditt namn som du ville).

2009-02-12 @ 18:31:16
URL: http://sallee.devote.se
Postat av: Therese - Lurans blogg

Har läst din resa, bra kämpat tjejen låt inte Anerexin vinna... men det verkar som om du är på rätt spår, tankarna kring mat finns alltid kvar, men går att hantera. STOR lycka till kram!!!!

2009-03-27 @ 17:25:12
URL: http://lurans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0