Trevliga visiter en torsdag

Mamma kom hit vid ett - tiden, som vanligt typ :) Vi hann med oss två turer i kulverten upp till sjukhuset, det gick inte att gå ute p.g.a av all snö. Spanadefolk i entrén, spännande va? Haha ..
Sen så placerade vi oss under tak med RR bara för att jag skulle få andas riktig luft
Ni ska veta vad dålig den är inne på avdelningen.
Hela mitt ansikte (som vanligtvis är baby lent) har blivit förstört
utav den torra luften å läpparna börjar som svida.

Mamma åkte hem runt halv fem. Träffade farfar som snabbast, som var in och skulle lämna några tidningar.
Tanken var att dom skulle hälsat på, men det blev så sent eftersom farfar hade varit tvungen att hjälpa pappa med pannan som tydligen gått sönder ..
Så jädra typiskt , alltid ska det vara något som trilskas i husen !

Till middag fick vi Köttgryta & Rispudding (istället för pannkakor, de bruka köra varannan vecka typ)
Har ni ätit rispudding någon gång? Väldigt gott med pannkakssylt till .. Kan tänka mig kanel också, men det får vi ju inte använda ;P Inga extra kryddor .. Anledningen? De påstår att de förbränner maten. Så löjligt ! Den marginella skillnaden det gör, är som en fis i rymden. Men det är bara att acceptera det man inte kan förändra !

Efter vilan kom Linnea, Tina & Viola hit :) De hade med sig superfina blommor och glada humör.
Söta rara tjejer .. Vad jag saknar alla !

 


Självklart har jag snackat med farmor & mamma i telefonen också. De ringer varje kväll för att se så jag mår bra :)
Och det gör jag faktiskt, trots att jag känt mig pluffsig och mätt hela dagen så har jag bemästrat Anorexihäxans klor. Jag förtjänar fan så mycket bättre än en sjukdom som denna, så pilutta dig. Jag är i ett flow just nu !
Hoppas det fortsätter så !

Ska nog sova nu ... Och förhoppningsvis slipper jag drömma mardrömmar som jag gjorde inatt, fy fan. Kort version. Jag drömde att vi var mitt i en skottlossning i stan och farmor hade blivit skjuten. Sen när dom ska förklara för mig att hon gått bort så frågade jag "men vars är hon då?". Fattade som inte att hon hade dött .. Så hemskt och allt kändes så verkligt när jag vaknade .. Tur att det bara var en dröm ! Farmor är min trygghet

Ta hand om er ! / C

Kommentarer
Postat av: kikki

Ja, det borde funka! :) Tommy åker iväg på onsdag eller torsdag, så jag har nog all tid i världen, hihi! :) Kämpa på gumman! Snart vår och då SKA man må bra! :D

2009-02-27 @ 12:55:46
URL: http://kikkiiii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0