Torsdag

Så har snart ännu en dag passerat. Den började väll inte allt för trevligt.
Jag gick för att be om leverpastej på mina smörgåsar till frukost och när jag gått en bit därifrån, hör jag personalen stå och prata med köksdörren fullt öppen.
- "Men kommer ingen ur ätstörnings-teamet snart, jag tänker inte sitta med dom ätstörda"
- "Dom är så besvärliga och omständiga".
Samtidigt som diverse skämt och pikar utbyttes om Anorektiker. Detta ifrån folk som jobbar på en psykavdelning ..

Yeeay vilken start på dagen ! Och självklart tar jag det personligt ..
Jag vill ju bara att alla ska tycka om mig och avskyr att vara till "besvär".
Ringde till Annika och hon hade en tid till övers åt mig imorgon så då ska hon komma hit :)
 Ska bli skönt att få bearbeta dom där tankarna med henne. Jag vet att jag duger och att folks åsikter är något man ska skita i ! Egentligen, så vet jag ju det ..

Annars har dagen varit bra :) Benny, en i personalen skjutsade ner mig på loppisen en sväng.
Ja, jag har en sån där Rolls Royce (rullstol) tills BMI 15. 
Efter lunchen å vilan kom farmor & farfar hit en sväng och vid halv 2 kom Mamma å Jeanette.
H
on hade med sig hjärta som det stog "Jag tycker om dig på", sådant värmer

Fick sitta på mitt rum å äta mitt mellanmål. Senklippte Jeanette mig lite grann på luggen å topparna :) Hon åkte härifrån vid tre å då tog mamma mig på RR och vi gick upp på sjukhuset en sväng. Såå himlarns skönt att få andas frisk luft ! Sedan satte oss i caféterian och kollade på lite folk medans mamma fikade. Älskade mamma ! Köpte med oss lite tidningar, det var dagens nöje ! Därefter gick vi tillbaka till avdelningen. Och på mitt nattduksbord låg ett superfint smycke som E gjort, tillsammans med en lapp. Det gjorde mig varm i hjärtat. Ni ska få läsa och förhopnningsvis se när jag fått kabeln till kameran :)

Kjell hämtade upp mamma runt halv fem, för kvart i är det ju ändå middag här.
Idag var det köttsoppa & pannkakor :)
Nu ska jag försöka få tag på min pappa och se på lite OTH innan vi ska käka kvällsfika klockan 8.
Alla dessa tider ;) Ta hand om er / C


Kommentarer
Postat av: Anonym

Härligt att du skriver blogg, så man kan följa dig och din kämparglöd :D hejahejaheja! Nu kan allt bara bli bättre. sköt om dig :) KRAM!

2009-02-12 @ 19:10:30
Postat av: viktoria

Härligt att man kan följa din blogg och verkligen se dig och dina framsteg. Livet väntar och allt kan vara bli bättre nu! hejahejaheja. KRAMAR !

2009-02-12 @ 19:15:05
URL: http://viktoriaberglund.blogg.se/
Postat av: viktoria

Härligt att man kan följa din blogg och verkligen se dig och dina framsteg. Livet väntar och allt kan vara bli bättre nu! hejahejaheja. KRAMAR !

2009-02-12 @ 19:15:38
URL: http://viktoriaberglund.blogg.se/
Postat av: Lillan

God morgon hjärtat! Duktig du är! Benny??? Undra om det är en Benny jag känner!?

2009-02-13 @ 06:52:02
URL: http://lillansilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0