Dagarna går och jag med den

Herrejösses vilken kyla det har varit de senaste dagarna.
Nästan så att man fått köldskador.

I torsdags var jag först med farmor & farfar å handlade
Lite hux flux fick jag veta att Rosa blivit mycket sämre, så
jag följde med far, Maria & Eme på sjukhuset.
Det gjorde så ont att se henne vara så dålig, men hon gav inte upp.
Jag är glad att jag hann krama om henne och tala om att jag älskade henne
en sista gång. Vid fyra åkte jag därifrån.

Jag hade bestämt att träffa Gustav på e.m. Först tänkte jag låta bli, men
det var skönt att få tankarna på något annat. Vi hade en trevlig tur på stan
och en pratstund på Evolet, där jag intog lite föda.

Igår under förmiddagen ringde pappa, efter han hämtat Marias sambo på bussen
och berättade att hon gått bort. Vi åkte in på sjukhuset, tillsammans med Eme
och gårdagen var oerhört tuff, främst för Rosas barn. Men hon kommer vaka
över dem, det är jag säker på. Och jag vet hur stolt hon är över dem !
Efter samtal med läkare och psykolog fick vi gå in till henne och hon såg så fridfull ut,
och personalen hade gjort så vackert. En sol som strålade i en vintervärld.
Det var en fin dag utanför fönstret också,, älskade ängel.

Resten av dagen var som i ett vakum. Var med pappa och handlade på ICA
men det snurrade mest för oss båda. Vart bara en kort tur, sen åkte jag ut
till mamma. Köpte med mig mat och åt där. Sen hämtade Christoffer mig eftersom vi
redan hade köpt biljetter till Avatar. Tänkte först stanna hemma, men så här i efterhand
är jag glad att jag följde med. Det var en helt fantastisk film ! Bland dom bästa
jag någonsin sett. SE DEN !
Åkte med honom ut till Bergeforsen och sov över hos mamma. Ville ej vara alena.
Tårarna kommer och går and it's tough to face them alone.

Vaknade imorse och tog mig en promenad i den bitande kylan.
Mamma undrade om jag kunde göra Krabbelurer till frulle idag.
Så när jag kom hem igen gjorde jag det åt henne, Kjell och mormor :)

Strax innan ett kom far å hämtade mig. Vi har varit på en hel hög med ställen.
Också hämtade vi upp farmor och rännde runt lite med henne.
Det har varit hysteriskt mycket folk ute i alla butiker idag. Undra vad det kan bero på? ;)

Till middag åt far & farmor Pizza å jag sallad at mah place och därefter skjutsade pappa iväg oss
till E:on Arena. 19.30 var det dags för mig å farmor att gå på julkonsert med Sissel Kyrkjebo
Orsa Spelmän, Odd Nodstoga & The real group. Christer Henriksson var julvärd och en mycket bra sådan.
Det var en helt fantastisk konsert !
Och när Sissel sjöng O helga natt, det var bland det mest magiska jag någonsin upplevt.
När konserten var slut så snöade det ute, underbart !

Vi var hemma runt 11 snåret och farmor gick och lade sig strax därefter.
Själv har jag glott på lite OTH. Tänkte skriva lite julklappsrim och
natta kuddarna later. Hoppas ni mår bra / C

Kommentarer
Postat av: kikki

men åh gumman :( jag vet inte vad jag ska säga..mer än att det är så jäkla orättvist livet..någon gubbe på något hem som bara ligger och VILL dö kunde väll fått gjort det istället! :(

2009-12-21 @ 13:18:47
URL: http://kikkiiii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0