Uppsaladagen

Två pigga och alerta tjejer vaknade efter sju snåret.
Åt frukost och gjorde lägenheten klar för avfärd.
Halv tio satt vi på bussen som tog oss in till Uppsalastad.



Dumpade av väskorna på tågstationen och strosade runt i lite butiker.
Lunch åt vi på ett jättefint Café som hette Café 018.
Trevliga var dom där också. Det ingick en mindre salladsbuffé, bröd & kaffe på maten för 69
om jag inte minns galet. En tia för drickan, till skilnad från 25 i hufvudstaden ;)

Lina



slog till på en Tomatsoppa med Vitlöksbröd & Keso.



Hon sa att det oerhört gott !
Jag valde en grillad Foccia med kyckling.


 
Såååå gott ! Mm bröd :) De hade underbart god Vitlökssås & Rhode Island dressing där också ;)

Efter vi lunchat så turistade vi lite. Och jag må säga att det var oerhört vacker.
Lina visade jättefina restauranger som låg längs ån sedan så var vi till Domkyrkan



Har ni varit där någon gång?



Det var verkligen en helt fantastisk byggnad

  

Otroligt att det är människor som har skapat något så vackert.
Till skillnad ifrån dagens stela och raka byggnader som kommer färdigförpackade från fabriker mer eller mindre =P

Sen var vi upp och kollade utanför



slottet också



innan vi gick ner till butikerna igen.

Var in på New Yorker och de hade massa läckra kläder.
Massa snygga kill t-shirtar
Köpte denna


 
till min bror för endast 99 :-

Själv hittade jag ett par baggyjeans

 

på rea för 49 :-
Nice price !

Lina fann sig ett par kalas snygga Cheap Monday jeans nedsatt 75 %
En hundring lixom .. Testade ett par svarta jag också .. Men stuprör är inte min grej
Känner mig ack så instängd, kanske dags att acceptera det.

Är dock väldigt nöjd med mitt nya röda läppstift.


Har varit på jakt efter ett men inte fastnat för någon nyans.
Så såg jag detta i Chic tidningen och testade det.
Och jag vart kär i Maybelines Extreme Lipstick - Passion red

Vart säker nå mer småplock som jag inte minns.
Runt halv fyra var vi rätt nöjd. Gick som planerat och köpte med oss en sallad
en bas på mest Isbergssallad tyckte jag .. Sen blanade jag kyckling, räkor & tonfisk, paprika & lök.
Proteinchock!

Strax efter fyra gick tåget hem, tågbyte i Gävle och anlände i Sundsvall strax innan åtta.
Fick så skjuts utav Linas mamma, ack så snällt :)

Väl hemma igen packade jag upp, hämtade lite saker hos mami och dumpade mig
sedan i sängen med min favoritglass & minimarängcup.
Mycket nöjd med våran resa :) Tack så mycket vännen ! Jag är så glad att du finns.
Det var precis vad jag behövde för en nystart :)

Kommentarer
Postat av: Don't mind me

Bröd is the shit!

2009-08-02 @ 14:05:00
URL: http://dontmindme.blogg.se/
Postat av: Karin

Mm, tack. Har velat jobba med turkos och brunt. Jag ska spåna lite, testa och sdå ser vi hur det blir.

2009-08-02 @ 19:10:31
URL: http://karincicilia.blogg.se/
Postat av: Carro.

Snacka om jeanskap, 49spänn= ingenting!

2009-08-02 @ 19:42:53
URL: http://carolineannamarie.blogg.se/
Postat av: Sanne

Ni verkar ha haft det kul i Uppsala. :) Har aldrig varit där förut, men det verkar vara en mysig stad.



Svar: Låter kanon! Vad sägs om lunch tisdag eller onsdag? :D

2009-08-02 @ 22:05:33
URL: http://sanneo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0