Smarta tips

Jag brukar plöja igenom massa veckotidningar.
Och älskar "mina bästa tips".

Denna vecka har jag minsann lärt mig, en sådan simpel grejj som att ;
När man skalar t.ex Apelsin så kan man ju faktiskt riva skalet,
frysa in det och ta fram det när man ska baka eller laga mat.

Och i denna månads Buffé tidning var temat "Kalas".
Bland annat stod det om fiffiga Bordsplacerings lekar och att låta gästerna leta reda på sin bordsdam - / herr.
Allt för att stifta nya bekantskaper och få gästerna att samtala.

T.ex genom att para ihop ett filmcitat med rätt film.
Slogans på olika varumärken/reklam filmer.
En idé var även att låta herrarna måla ett självporträtt, varpå damerna får dra en bild och sedan försöka identifiera sin bordsherre.

Kul tycker jag med sådanna där finurliga saker som man inte alltid kommer på själv ;)
Eller hur?

Kommentarer
Postat av: Therese

Hej

Tack för ditt svar på min fråga..

Det är ju lite tragiskt att det ska vara 1 "mall" för alla..

Måste få berömma dig för hur positiv du verkar, du kommer långt på bara det, sen så måste man få ha sämre dagar också..livet är ju så..



Ja visst är det kul med alla tips man kan läsa om i veckotidningarna.

Mitt problem är att jag verkar ha någon form av demens, tidig alszheimers kanske? för just det som jag tänker att "vilket bra tips, de ska jag komma ihåg"..

Ja lika fort flög det ut genom fönstret..

Kanske har med åldern att göra!

Önskar dig en trevlig helg..

Nu ska jag fortsätta måla det där förblenade taket...

Mvh

2009-04-17 @ 13:19:33
URL: http://vxlhaxanfranorrland.blogspot.com
Postat av: maria

Kakfatet var köpt i en affär som bara finns i Alingsås men man kan köpa det här: http://www.mittljuvahem.com/?artnr=4721



kram maria

2009-04-17 @ 16:15:23
URL: http://babyyoucancallmesven.blogg.se/
Postat av: Lillan

Ja! Jackan var verkligen ett fynd!

Du! Lunch till veckan??? Stan eller Timrå.! Välj själv!

Dag!? Tisdag eller onsdag???

och NU ska det bli av!

2009-04-17 @ 18:52:09
URL: http://lillanslilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0