Påskdagen

Det var mysigt att gå i kyrkan igår natt. Tina skjutsade hem mig och jag var väll hemma strax innan ett.

Runt 10 ställde jag mig och gjorde Krabbelurer IGEN ..



Hade lovat mostra som sov över att göra dem. They all loved it !

 

Själv åt jag en mer "näringsriktig frukost" .. Vaniljyoghurt med min müsli & Källarfranska med apelsinmarmelad å ost. Självklart paprika & gurka till.

Resten av förmiddagen spenderades i solsken. Vid 2 ungefär åkte Freddan å jag bortöver Birsta med mor & Kjell.
De skulle vidare och jag hade lite små ärenden att uträtta.
Bl.a köpa Thai-sill på Willy:s och en lyktaIKEA ifrån Nana. Och herregud så mycket fint de har fått in på IKEA.
Det var verkligen en pärs att gå där, för ack så mycket jag ville ha.

Pappa hämtade upp oss. Rosa hade skickat med ett jättefint halsband & ett par örhängen i påskpresent :)
Tyvärr var hon sjuk & Eme var på kalas så de var ej med upp till farmor & farfar.
Vilket som, i Matfors vankades traditionell påskmiddag Mums !



Min farbror & hans barn var också där =)

   
   

Det var mysigt ! Hjälpte farmor att diska undan, tog Ekky på en prommis.
Och jösses vad varmt det var ute fast det var så pass sent på kvällen !

Sen gjorde jag Blåbärspaj med vaniljsås åt dom till efterrätt.



Jag äter inte efterrätt ännu men det kommer.

Vi var inte hemma förens efter nio. Har bara sett lite film & ätit ur påskägget som jag fick av farmor
(Of course hade hon gömt det ;)
Är så lesskarra nu. Bara tanken gör mig illamående .. Tur att det är en vecka kvar till helg ;) haha

Måste nog strax sova innan jag donkar huvudet ner på tangenterna =P
Take care / C


Kommentarer
Postat av: Kryddburken

Du gillar krabbelurer du! Dom är väldigt goda alltså! :-) Vilka himla massa fina foton och du ser helt strålande ut!

2009-04-13 @ 20:01:48
URL: http://kryddburken.se
Postat av: Fani

jaa verkligen skönt alltså :) ser ut som du haft en mysig påsk sötnos. puss

2009-04-14 @ 00:26:04
URL: http://glikia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0