Onsdag

Ja ni, idag var då dagen D ..
Klockan 3 var det möte med Annika, farbror doktorn, mina 2 kontaktpersoner & mina föräldrar.
Vet inte hur mycket det egentligen gav .. Alla dörrar till Mora stängdes, de skickar inte remisser någonstans.
Låter då väldans konstigt då jag VET andra som blivit ivägskickade till olika behandlingshem? Weird ..

måndag ska Annika & min sjukgymnast träffas och prata om de kan ta emot mig.
Och om så är fallet så får jag endast träffa de två, utan dagvårdshjälpen om vågen visar uppåt (vilket den bör göra?) 
då jag har vägning nästa gång. Som ett slags "bevis" på att jag klarar detta.
Om den nu mot förmodan ej skulle göra det, så måste jag ta dagvårdshjälpen för att få det övriga.
Annika ville ha det som en slags garanti.
I sådanna fall väljer jag att klara det själv. Jag vet vad jag behöver träna på, vad som gör mig frisk & stark.
Det gör inte matstöd. ALLA behöver inte samma sak. Och ja, det är mitt beslut & val isåfall ! Fortfarande ..

Förhoppningsvis behöver jag dock inte klara det på egen hand då jag sköter mig så pass bra.
Men det är lurigt med kroppen och anpassa matintaget efter rörelsemönster. Men skam den som ger sig !
Hela den här soppan är så snurrig och dumt upplagd så jag får spunk !

Det var som vi satt och pratade om. Det bästa vore ett riktigt behandlingshem här i Sundsvall.
Inte på en psykavdelning där man försöker bedriva någon idiotisk form av "ätstöd".
Istället ett ställe där man hade möjlighet att laga sin egen mat, samtala mer, tala känslor, arbeta med det kroppsliga. You get it ! Och där all personal var utbildade inom ätstörnings problematik.
Men som sagt .. Pengar pengar ! Så jävla stört

Jag åkte med pappa. Mamma skulle iväg å handla med Kjell
Han skjutsade ner mig på stan och jag fick köpa med mig pizza ifrån Bite Line till middag (A)



För övrigt är jag fortfarande förkyld, men det är mycket bättre. Bara å härda och vila.
Så jag tagit det lugnt hela kvällen. Vi har kollatRent hus, alltid lika äckligt.
Jag fattar inte hur det kan gå så långt ! Också såg vi en tokrolig film (tycker jag) Sex Drive.
Nu ska jag sova, för imorgon ska jag vara barnvakt :)
Ska bli väldans roooligt. Hoppas ni mår bra ! / C

Kommentarer
Postat av: Lena

kikar in här o lämnar ett litet avstamp.. hoppas att du får en bra dag.. kram

2009-04-16 @ 07:58:02
URL: http://tyrasmamma.bloggagratis.se
Postat av: Ambika

Ja, i slutändan verkar det alltid handla om pengar. Men hur mycket kostar det inte att människor går sjuka i flera år och kanske blir sjukskrivna resten av livet? Man tänker så kortsiktigt...Vad är ett värdigt liv värt kan man ju fråga sig. Hoppas ändå att det kommer lösa sig för dig på något sätt. Du verkar verkligen ha den rätta inställningen i alla fall. Kram!

2009-04-16 @ 09:10:50
URL: http://dagboksminnen.blogg.se/
Postat av: Estefany

fin header :).krma

2009-04-16 @ 12:06:29
URL: http://mystuff.blogg.se/
Postat av: Elisabet

Det är ju såklart olika för olika människor som du skriver men en kompis till mig gick en dagvårdsbehandling på några månader förra året för sina ätstörningar och hon blev väldigt hjälpt av det.

2009-04-16 @ 16:12:51
URL: http://stenvreten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0