Lördag

Jösses amalia !
Farmor och jag såg klart filmen imorse, löste Melodikrysset och chillade.
Farfar var ner till Sandviken på hundutställning.

Resten av dagen har jag slitit som ett djur.
Fönstren hos farmor & farfar har inte blivit rengjorda på ett tag
så jag sa till farmor att jag skulle greja det i helgen. En extra försenad födelsedagspresent ;)

Så efter matintag och promenad med Ekky, sisådär halv ett
började jag tvätta fönstren. Farmor sa at tjag ej behövde vara så noggrann & att ta det lugnt.
Men tjurig som jag är så skulle jag ta emellan också.
Till saken hör att fönstren är gamla och knepiga och var inte klar förens klockan fyra.
Sådär lagom mör i kroppen ! Men snyggt blev det :)
Å både farmor och farfar (som kom hem på e.m blev glad) Det var huvudsaken !
Farfar blev t.o.m så glad att han gav mig 100 riksdaler =O

Därefter gjorde jag middag åt oss, eller ja. 
Farfar fick korvgryta & POTATIS instead eftersom vi ej räknat med att han skulle komma hem till middagen. 

Det blev något så avancerat som hemmagjord pizza
Testade detta färdigkit



Farmor ville ha "Marknads-Salami", skinka & ost på sin.
Jag körde min Påläggs- Salami that I bought yesterday och Rökt skinka
Dajm att vi inte hade några räkor.

 
And big bites of Champinjoner,tomat, gul lök & paprika.
Vad gillar ni att ha på eran pizza?

Det var oerhört mumsigt även om jag tror den skulle fått vara inne
aninge längre i ugnen

 

Gjorde en sallad till och så rev vi bara Vitkål, tycker det är så smarr !
Måste köpa mer till veckan.

Efter maten så kom pappa å hämtade mig. Jag behövdes ej i Matfors längre
för att promenixa med Ekky eftersom farfar kom hem tidigare än planerat.

Så kvällen har jag spenderat i min boning. Skönt !

Nu ska ta mig en lååång välförtjänt dusch
sen sovelisova. Tror ni jag är nå trött eller? ;)
Sweet dreams / C

Kommentarer
Postat av: bakmammorna

de där färdiga degarna är ju så smidiga. jag gillar getost och ruccola med lite ringlad honung över..mmm.

2009-09-06 @ 07:30:42
URL: http://www.bakmammorna.blogspot.com
Postat av: sandra

hehe, jädra vad du är duktig då ;) fast det är gött och känna att man gjort några glada ibland, älskar och se att man gör resultet bättre =) Kram på dig

2009-09-06 @ 10:21:54
URL: http://lillasana.blogg.se/
Postat av: Y

Svar: absolut, att fynda är det bästa (: .

åh, vad goda pizzorna ser ut, var det lika goda som de ser ut? <3

2009-09-06 @ 11:58:48
URL: http://johannablondie.blogg.se/
Postat av: carolina

gud vad fin pizza! sugen jag blev nu :) hehe, jag har bakat den chokladbollstårtan förut, det blev gött! men jag gillar dom mest i rund form tror jag ;) doktorn trodde ifnluensa, men hon viste inte om det var vanlig eller svin...läskigt!

2009-09-06 @ 12:11:52
URL: http://acarolinas.blogg.se/
Postat av: Anonym

MM pizza är så gott! Vi brukade alltid göra hemgjord pizza någon av helgdagarna när jag var liten, så det är verkligen mysmat för mig:) Fast vart är osten? ;-) Det är ju den som är goood!

2009-09-06 @ 13:03:14
Postat av: vintageretroprinsessa

Hur gott såg inte det där ut då ???



Mums.



Ha det finast carro

2009-09-06 @ 19:29:16
URL: http://bambii.blogg.se/
Postat av: Sara

Ser gott ut! :) Din farfar var säkert nöjd också eftersom han älskar sin potatis! ;)

Nej precis, sjukdommarna i kroppen är inte så mycket att göra åt, bara försöka ta hand om sig så gott det går. Men det i "knoppen" går ju faktiskt att ta sig ifrån det. Och visst försöker jag, och har gjort många framsteg, men trött på det är jag. :/



Hoppas du mår bra?

2009-09-06 @ 21:11:08
URL: http://ladysara.blogg.se/
Postat av: Carro

Anonym ; Hihi, det är verkligen supergott ! Men vad är det som hindrar dig från att göra hemmagjord pizza nu då? Man kan dessutom göra det valfri veckodag :)

Jag tycker inte om vanlig gratängost. Helst ska det vara någon smakrik sak som Västerbotten, även vissa andra sorter går an :) Annars får det vara för min del. Alla gillar vi olika saker =)

2009-09-06 @ 22:44:03
URL: http://carrod.blogg.se/
Postat av: Fröken Dill

Visst är det gott med hemlagad pizza! Jag vill ha sardeller på min... eller italiensk salami...

Hälsar fröken Dill

2009-09-09 @ 16:00:49
URL: http://www.frkdill.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0