Galet god middag

Idag slängde jag ihop en variant utav Köttfärs-enchiladas
Starkt och fruktansvärt gott blev det ! :)
T.o.m farfar som är en "pärmänniska", åt TRE stycken !

Jag använde :

400 gram Köttfärs
1 påse Tacokrydda "Santa Maria Explosion"
1 gul lök
Skivade Champinjoner
2 paprikor
1 burk Creme Fraiché
1 burk Tacosauce (Medium)
8 tortillabröd (Medium)

Sätt ugnen225 grader
Stek köttfärsen och grönsakerna
Tillsätt tacokryddan enligt ansvisning, låt puttra en stund



Rör ner Creme fraichen & Tacosåsen



Fördela fyllningen i Tortillabröden och rulla ihop dem
med skarven neråt i en smord ugnsform.
Blir det fyllning över "smeta" den över.
Gratinera med ost


(Jag är icket förtjust i smaklös gratängost"
därav det lite udda halva utseendet ;)

Grädda i ugnen cirka 10 - 15 min.

Snabbt, enkelt & mucho gott !



På bordet fanns även en stor
Grönsallad, Tacosås, Creme fraiche & Nachochips

Kommentarer
Postat av: Sara

Oj, då har du missat en bra serie om du inte kollat på Grey's anatomy!

Med mig är det bra. Kom nyss hem från bärplockning i skogen. Blir en lugn fredag för en gångs skull. :)



Vad är en pärmänniska?

Ser gott ut! :)

2009-09-04 @ 20:24:56
URL: http://ladysara.blogg.se/
Postat av: sara

åh vilken mumsig mat :D



både våfflor och pannkakor e jättegot. du får testa våfflor nån dag, kanske har du ändrat dig! :)

2009-09-04 @ 21:13:13
URL: http://fabulousprincess.blogg.se/
Postat av: Louise

åh jösses vad gott! kom hit och laga mat åt mig kvinna ;) du verkar ju vara en gudinna i köket! haha.



låter som en mysig kväll du har framför dig. jaa, alltså jag har absolut INGET emot hemmakvällar, tycker det är tokmysigt. men jag skulle vilja festa nån gång.. och det som gör mig ledsen är att jag inte gör det pga ätstörningen. Men det ger mig bara ännu mer motivation att kämpa & äta bättre. jag vill orka :D



kram<3

2009-09-04 @ 21:20:20
URL: http://myworld2.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0