Torsdag

Det viktigaste som hände idag
Jag åt jag supergott pålägg på min macka, tänkte bara säga det.
Rökt renkött



Dyrt som fajn var det också. 33 riksdaler för 6 ynka skivor. Men ack så värt det !

Seriöst? Ni trodde väll inte det var höjdpunkten på min dag?
Riktigt så tråkig är jag inte. Eller?
Jag njöt av  friden & ensamheten här hemma innan far min kom å hämtade mig kring halv 1.
Droppade av vinflaskan till min farmor och sade hej till min käre farfar
before it was time for me to meet Kikki and sötmagen!

Tanken var att vi skulle shoppa (vart ej mycket av den varan, mest spanande) på Birsta.
Sen skulle vi nog egentligen fika, men ingen av oss var särskilt sugen på vare sig kaffe
(jag måste ha ramlat och slagit huvudet?) eller något sliskigt.
Så istället köpte vi oss varsin Cola Zero och placerade oss på en bänk och surrade & spanade på folk.



Fick en 20-års present också, superfina glaslyktor & ett presentkortÅhléns.
Tack vännen !

Efter det att vi skiljts åt begav jag mig till Erikshjälpen
innan jag klev på bussen som Hådda befann sig på :)
Vi åkte till stan och där köpte jag minsann sjalen som jag suktat efter sålänge
(tyvärr var den slutBirsta)


Indiska 79,50 :-

Destination Bite Line för att bättra på mah curves.
Finns det någon vän som inte joinat mig dit?
Hojta till när ni känner för att hänga på ;)

 

Vi åt varsin pizza. My regular "El stilo" with extra Jalapenos
och Hådda käkade Golden gate

 

Mätta och belåtna kom Håddas pappa och hämtade oss efter sitt jobb.
Följde med om på Bauhaus innan de droppade av mig vid Coop.
Träffade mor & Kjell .. Vi handlade middagsmat tills imorgon.
jag ska stå för kockandet .. Vad det blir får ni se då ;)

Det har regnat till och från här idag. Särskilt nu på kvällskvisten
Alltså ett ypperligt tillfälle att bara ligga i sängen och höra det smattra mot
fönstret .. Mysigt värre :) Sen servera Limepaj till familjen och bara ha en lugn torsdagskväll.



Men sen måste man ta tag i saker och ting också.
Och eftersom jag vart oerhört sugennybakat bröd så har jag Tekakor i ugnen just nu.
De ska avnjutas imorgon. Tror minsann jag ska skicka med mamma några
så hon har på jobbet imorgon också :) Jag är en förjävla bra dotter ;)

Hoppas ni mår bra / C


Kommentarer
Postat av: Sara

En sån mysig dag :)

2009-05-08 @ 08:28:27
URL: http://fabulousprincess.blogg.se/
Postat av: Anonym

shit vad god pizzan såg ut:)

2009-05-08 @ 10:23:47
URL: http://karinolofsson.blogg.se/
Postat av: anna

svar: ja den evrkar skitbra! tyvärr är den ju förskjuten ett tag så får se när den ska börja sändas.

2009-05-08 @ 12:22:52
URL: http://addspirit.blogg.se/
Postat av: Therese

Pizzan såg ju himla smaskig ut..

Thekakor är ju bara så gott, har också bakat dom nyligt..

Ett litet tips om du är sugen på en god franska att rosta är den jag nyss har gjort, receptet är jessicas på hallon och blåbär...

Farligt god va den och inte alls bökig att göra..

Trevlig helg

Postat av: Sarah

Det där pålägget brukar jag med ha ibland. Finns ju älg och hjort med. Mums på vilt!<3

2009-05-08 @ 13:04:31
URL: http://underbarasarah.blogg.se/
Postat av: kikki

Ja , det var jättetrevligt gumman! :D

2009-05-08 @ 21:11:35
URL: http://kikkiiii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0