Att försvara ett fel är att fela igen

Imorse när jag stegade mot frukosten möttes jag av orden ifrån B en i personalen.
"Ja ni tjejer, jag har ju inte varit här på ett tag så jag hade ingen koll på att ni ska få göra frukosten själva nu,
så jag har redan gjort iordning åt er
."
"Det är bara att gilla läget"¨ ... Med ett sådant överlägset flin

För det första, så stog det en till i personalen där som varit här och
mycket väl vet om att vi ska göra frukosten på egen hand.
Va fan sa inte hon något för? Jo, det ska jag säga er. Dom hade fullt upp med att stå och snacka skit om hur jobbigt det är att äta med oss med dörren fullt öppen. Precis som så många gånger förr !

För det andra, så är det B:s ansvar att kolla upp när hon kommer tillbaka, vilka förändringar och vad som hänt på avdelningen under tiden hon varit ledig ifrån arbetet.
Är det verkligen så svårt att läsa igenom mitt "kontrakt" för att se vad som gäller?
Även om hon egentligen inte är med i "ät-teamet" så är det banne mig hennes skyldighet.
För det kan uppstå tillfällen som idag, då personal som egentligen "har hand" om oss får förhinder.
Bör då inte "vanlig" personal ha koll?

Så tror ni jag vart lite förbannad?
Nu kanske frukosten låter som en liten struntsak. Men för mig är det viktigt
då det är just de punkterna jag behöver träna på, göra iordnig & lita på mig själv igen !
Och det är min rättighet !
Hade det varit den gamla Caroline hade hon suttit tyst & inte vågat säga ifrån.
Idag sa jag till att jag tyckte det var helt fel gjort och att jag blev arg !
Säga till när något är fel jag försöker lära mig mer och mer ..

Nu fick vi ju dock äta den frukosten ändå eftersom vi inte bara kan slänga maten.
Men fan om det händer igen, då kastar jag den rakt i sopkorgen.
Rätt ska vara rätt ! ;)

Kommentarer
Postat av: ld

Stå på dig.. visa vem som bestämmer ;)

2009-03-11 @ 11:44:44
Postat av: Ronja

Hej!

Jag följer din kamp o inspireras verkligen! Du är en kämpe:)

Hur ser en vanlig matdag ut där du är? Tar du näringsdrycker? Hoppas du känner för att svara! Ta hand om Dig! Kramar Ronja

2009-03-11 @ 13:22:10
Postat av: Lillan

U go Girl!

Och ännu en gång...Hur kan du vara så lik mej:))

2009-03-11 @ 13:46:11
URL: http://lillanslilla.bogg.se
Postat av: Sara

Bra att du säger till! Jag hade inte heller kunnat hålla käften, du vet ju hur jag är ^^ Man blev ju så less på dem ibland!

Keep on fighting!!

2009-03-11 @ 13:47:11
URL: http://fuckmygirlfriend.blogg.se/
Postat av: Camilla

Jag forstår verkligen att du blev forbannad!

Vad bra du kämpar:)

Ha en fin kväll!

2009-03-11 @ 15:18:16
Postat av: nina

hej Carro love your blogg!! får man fråga hur lång du är och va du väger.. tycker du gör det SKIT BRA!!!

2009-03-11 @ 18:39:19
Postat av: nina igen

varför får du inte dricka läsk alltså vanig dricka ??? beroo det på kolsyran eller är det nåt annan i den som spökar

2009-03-11 @ 18:42:52
Postat av: Carro

Ronja ; Tack så mycket :) Roligt att höra att man är en inspirationskälla. Livet är till för att levas ! Jag äter frukost, lunch och middag sen 2 mellanmål & kvällsfika. Jag tar inga Näringsdrycker utan har valt att äta "riktiga" mellis och utöka mitt matschema på andra sätt istället. Ta hand om dig du också !



Camilla ; Tack tack ! :) Ta hand om dig



Nina ; Vad snäll du är, danke !

Jag vill helst inte berätta hur lång jag är eller vad jag väger, det känns inte som väsentligt i kampen mot Anorexian. Anledningen till att vi inte får dricka läsk antar jag beror på mängden energi vanlig läsk innehåller och som i sin tur kan påverka vikten utöver det matschema jag har som ska följas. Take care !

2009-03-11 @ 21:08:35
URL: http://carrod.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0