Onsdag

Måndagens shopping-tripp med Pernilla resulterade med tomma kassar. Attsiken !

Och igår var en rätt handelsefattig dag.
Var iväg på Erikshjälpen och sådär, allt för att inte behöva vara hemma en hel dag.
Jag har oerhört svårt för att bara vara. Det kanske ni har märkt?
Birsta / shopping har varit min "tillflyktsort" sen jag var liten.
Vill gärna vara bland folk och göra vad som helst.
Så har det alltid varit så det har inget med Anorexian att göra, även
om jag tror den har gjort rastlösheten värre.

Idag var jag iväg med far min & lillebror en sväng.
Först var vi på någon "pryl-marknad" där dom sålde allt för en tia.
Jag köpte



Döm av min förvåning när jag kommer hem och det var 2 tårtpapper
trots att jag endast betalat för en förpackning. Den andra hade lixom fastnat under.
Är jag kriminell nu?

Därefter var vi och hämtade min lillebrors EU moped.
Han fick den ifjol (sprojlarns ny) men hann aldrig ta kortet innan det blev galet kallt.
Nu när han skulle börja köra äntligen, så var den paj (?) & har precis varit på lagning.
Den fungerade jättebra i några timmar.
Sen hade Fredrik ringt mamma och då har den gått sönder IGEN. Så nu måste de lämna in den på nytt.
Och när han skulle värma maten i micron på kvällen, då gick den sönder.
Likadant med datorn som varit inne på lagning FEM gånger de senaste månaderna.
Nu har han äntligen fått en ny men då verkar även den trilskas.
Tycker så himlarns synd om Fredrik ! Men det är väll så, börjar något trilskas så går det troll i allt ..

Jag hann även med lite shopping
Det där diademet i vitt (har ju redan det svarta (A) och ett flätat band

 
39, 50 & 19,50 på H&M

Köpte även de första svenska gogubbarna för i år
40 kronor litern. Hutlöst ..



Goa var de, även om de är mycket smaskigare framöver
Appropå jordgubbar.
Jag har letat efter den där Marabou Limited summer edition med jordgubbar
över hela Sundsvall men inte sett den i en enda butik =P But I won't give up.
Även om jag börjar misstänka att tjejen vars blogg jag såg den på har photoshoppat det hela & att den egentligen ej finns ;) haha. Det vore komiskt ..
Har ni sett och kanske t.o.m smakat den?

Jag har varit helt alena sen jag kom hem, skönt !
Mamma jobbar natten & Kjell sover i stan.

Så jag bakade Mandelkubb för mamma ville ha det hemma.
Första gången ever.



Cyklade iväg med ett gäng till mammajobbet och hon vart mycket glad å sade
att det var delikata. Det säger hon iofs om allt jag gör =P

När jag kom hem åt jag goglass & såg på OTH.
Tog mig ett härligt bad och bakade Havreflarn.



trevligt att hjälpa till hemma så det finns hembakat att bjuda på när vi får fikafrämmande :)

Nu ska jag natta kuddarna och vakna upp till ännu en härlig dag.
Även om det ryktas om regn å dåligt väder?

Hoppas ni mår bra / C


Kommentarer
Postat av: vintageretroprinsessa

Massa gott du bakar :)

Det flätade bandet har jag i alla färger så fina och biliga :)



Ha en toppen dag

2009-06-04 @ 12:10:32
URL: http://bambii.blogg.se/
Postat av: Anonym

Du verkar vara otroligt stark. Det hade varit intressant att få läsa lite om din sjukdom. Hur/när det började, hur det är nu o.s.v. Vad levde du för liv innan?

2009-06-04 @ 13:53:44
Postat av: J

Kul att du precis skrev om den chokladen:) Jag såg den idag på ICA (bor dessvärre i Skåne). Men, den finns allt:) Jag brukar inte gilla frystorkade jordgubbar, men den här chokladen var god! Testa om du hittar! Har läst din blogg ett tag o vill också, nu när jag ändå kommentarar för första gången, säga att jag tycker du är väldigt stark som kämpar på mot din sjukdom och de dumma tankarna! Du ska vara stolt över dig själv!

2009-06-04 @ 18:29:00
Postat av: Carro

Anonym :

Jag ska sätta mig ner och göra det någon dag =)

Är det några särskilda frågor du vill ha svar på? =)

2009-06-04 @ 23:37:44
URL: http://carrod.blogg.se/
Postat av: Caro

J : Tack så mycket =) Man försöker så gott det går.

Det gäller att inte ge upp. Livet har så mycket att erbjuda .. Och verkligen attans att inte chokladen finns här ännu. Men de kanske tycker vi bor för långt norrut? ;D I värsta fall så får du skicka upp en kaka , hihi =)

KRAM

2009-06-04 @ 23:39:18
URL: http://carrod.blogg.se/
Postat av: J

Ja, det gäller att kämpa på, även när det är som mörkast. Haha, ja de kanske tycker det är för långt upp:) Hade gärna skickat dig en. Men de dyker nog upp i Norrland snart ska du se:) Tycker det är så konstigt att ni inte har vissa saker, som tillexempel Burger King. Fast ni har ju annat som inte vi har här nere:) Men ibland känns det som att många tror att Sverige tar slut efter Sundsvall. Bland annat SJ som inte vill ha X2000-tåg längre upp än så:) Ha det fint.

2009-06-05 @ 09:03:28
Postat av: Anonym

Nja, du behöver inte vara så detaljerad, jag kan tänka mig att det kan vara ganska känsloladdat. Skulle bara var intressant att veta lite i stora drag hur ditt liv sett ut fram tills idag liksom. :) Tycker som sagt att du är otroligt stark och duktig, kämpa på! Kram :)

2009-06-05 @ 14:51:36
Postat av: lilla mamsen

Hejsan Lilla vännen,måste se om detta funkar..Älskar dej gumman min

2009-06-05 @ 23:44:21
Postat av: vintageretroprinsessa

MUMS med jordgubbar mumsa nyss i oss en ask nu :)



Hoppas att du haft en fin national dag :)



Massa kramar

2009-06-06 @ 20:12:43
URL: http://bambii.blogg.se/
Postat av: Karin W

Åhh kubb som jag älskar, det är sommarfika det med riktigt kall mjölk till! Ska hålla utkik efter den där chokladen!

Sköt om dig tjejen, kram/Karin

2009-06-07 @ 15:11:15
URL: http://chiliconkarin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0