Kärleksmums muffins

Istället för att göra Kärleksmums / Snoddas (call them whatever you want) i långpanna
gjorde jag dom i muffinsformar.

Jag utgick ifrån detta receptet

Smet:

150 g Smör
2 Ägg
3 dl Socker
2 tsk Vaniljsocker
1 msk Kakao (jag använde mer, kanske 2)
 4 ½ Vetemjöl
2 tsk Bakpulver
1½ dl Mjölk

Smält smöret, vispa ägg och socker pösigt och
 tillsätt de övriga ingredienserna omväxlande med mjölken och smöret.

- Fördela smeten i muffinsformar och grädda på 175 grader i cirka 15 minuter
(Fyll dem inte med allt för mycket smet, glasyren rinner över kanterna om de blir för höga)



Glasyr:

75 g
Smör
1-2 msk Kallt kaffe
1 msk Kakao (lite mer tycker iaf jag)
2 tsk Vaniljsocker
3 ½ dl Florsocker

* Smält smöret och tillsätt de övriga ingredienserna under omrörning.

* Bred glasyren över muffinsen och
låt de svalna något innan ni toppar med cocosen eller strössel, vad ni nu väljer

 


Kommentarer
Postat av: kikki

SMART :D det måste jag testa ;)

2009-06-08 @ 10:05:10
URL: http://kikkiiii.blogg.se/
Postat av: Jessica

Åh, vad sugen jag blev på kärleksmums nu, kanske får ta och baka det till M's kalas på måndag!



Hoppas du får en fin dag!

2009-06-08 @ 10:49:29
URL: http://hallonblabar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0