En omtumlande dag

Ja ni .. Idag var en ingen höjdar dag ..

När jag kom till Annika idag så fick jag iallafall positivt beskedvågen, 3 hg upp.
Sen gick vi till hennes rum för att prata. Mina misstankar befarades ..
Möts utav beskedet att om jag tackar nej till matstödet, så tackar jag också nej till fortsatt hjälp hos henne.
Förstår ni hur jobbigt det kändes att få höra? Vi har ändå haft kontakt i 1 ½ år ..
Hon ansåg att jag hastade mig ur det hela och de tycker att dagvården är ett bra koncept.

Men jag har bestämt mig och vet att dagvården inte är vad jag behöver. Helt pantad är jag inte !
Att sitta där inne och få maten serverad på tallrik hjälper inte mig att hantera problemen jag verkligen behöver jobba med, d.v.s lägga upp maten på tallriken och lita på mig själv.
Så nu är min enda kontaktUnga Vuxna, vikt och puls/blodtrycks.

Därefter var jag till sjukgymnasten och får samma besked.
Jag får ingen hjälp utav henne heller eftersom jag ej har någon behandlare,längre för att jag inte går på dagvården
Enligt henne så samarbetar de så nära inom "teamet" att man måste ha alla delar, för att få tillgång till övriga.
De var den mest effektiva behandlingen.
Så jävla bullshit ! Man måste se till varje individs behov.
Jag blir alltså ifråntagen all vård för att jag inte anser mig behöva just ätstödet. Frågan är om de ens får göra ?
Övriga patienter som endast har samtalskontakt då?
Mamma har iaf kontaktat patientnämden, de tyckte det lät skumt. 
Och chefen över psykiatrin ska ringa upp henne imorgon. Får se vad hon säger ..

Så nu är jag helt på egen hand med familjen.
Och blir det inget med Mora, så blir det en lång resa tillsammans med dem.
Men det ska jag också klara ! Håller dock tummarna för att jag får komma till Mora.

Vi var och handlade lite efter mötet.
Eftersom jag ska slänga ihop påskägg åt mina kusiner ifrån farmor så köpte jag massa godisCoop.
De var billiga där nu 3,90 hg :)

 Införskaffade själv lite ting, bland annat dessa nyheter dessa som jag smaskade på ikväll.


De var saftiga som Gifflar brukar vara.
Vore nog ännu godare med kaffe till (som allt) Have you tried them?

När vi kom hem vankades det middag hemma hos mormor. Hon hade nämligen gjort Palt åt oss :)
I vanliga fall brukar hon göra riktiga, och de är såklart godare !
Men idag hade hon fuskat lite och kört med en mjölmix "Raspeballer. Tror tyvärr bara de finns uppöver Västerbotten?
Så vi får beställa några påsar när morbror eller gamm-mostra kommer ner ;P De dagar vi är lata ..

 
Så gott ! Lucky me så blev det över till lunch imorgon :)

Annars har jag färgat håret på mamma och slingat det utan hätta för allra första gången.
Det vart faktiskt fint :) Myspys att vara hemma med henne.

Hoppas ni mår bra / C.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Oj vad jobbigt för dig, man måste alltså ta hela kitet eller inget. Det låter lite stelbent men de kanske är proffs på det där och det är inte jag. Hoppas det löser sig!

pst,visst var det palt du åt?Har aldrig smakat det jag

Kram KarinW

2009-04-06 @ 22:42:07
Postat av: My

Hoppas det går bra nu utan deras stöd!! Du har verkligen rätt när du säger att de måste anpassa sig till olika individers behov, synd bara att de inte verkar göra det!

2009-04-06 @ 22:50:16
URL: http://mizie.blogg.se/
Postat av: Lillan

Men hjärtat så tokigt! Hoppas det löser sej! Låter ju faktiskt vansinnigt att det får gå till så!

Många kramar till dej och mammsen!

2009-04-07 @ 05:39:10
URL: http://lillanslilla.blogg.se/
Postat av: ```T´´´

Svar; aa den var väll bra ;) aa...precis...:)

2009-04-07 @ 08:05:43
URL: http://tajjz.blogg.se/
Postat av: Jessica

Trist att det inte blev som du tänkt dig och verkar ju konstigt att dom får göra så, men du verkar stark så det kommer gå vägen. Hoppas att du får komma till Mora som du önskar.



Palt är något jag aldrig testat, men jag kanske borde det!?!



Ha en bra dag!

2009-04-07 @ 09:26:15
URL: http://www.hallonblabar.blogspot.com
Postat av: Linda

Urk palt är inget för mig, har smakat faktiskt men gifflarna såg desto smarriga ut=)



Och du jag håller också mina tummar för dig:)

2009-04-07 @ 14:34:02
URL: http://sweetkay.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0