London torsdag & hemresa

På torsdags morgonen åkte vi till samma område där vi varit på bio kvällen innan.
Tina hade nämligen skymtat lite bokbutiker som hon ville besöka.
Sen så spanade vi omkring lite i omgivningarna



Jag köpte Moulin Rouge för ynka 7 pund, älskar den filmen !



Därefter åt vi lunch på Pizza hut. Chocking va? Det blev buffé med pizza
och maaassa grönsaker. Som jag saknade att äta sallad till maten så där plockade jag på mig massa, hah !

Sen hade vi planerat in ett besök på Harrods och så blev det.



Och damn vilken butik !
Den måste varit den maffigaste affär jag någonsin varit in på.

  



Precis som på film !



Men ack så dyrt .. Men jag kände att I had to buy something

Jag kom därifrån med en Harrods påse innehållandes en nyckelring & ett förkläde

 

Vi strosade där någon timme helt fascinerade innan vi skulle kolla på kyrkor (Tinas initiativ)
och vi såg en massa vackra byggnader. Särskilt vacker var St Pauls cathredal.
In på en snabbutik och köpte en flarra Whiskey åt farmor för ynka 180.
Tacka gud för slopat Bolagsmonopol ;)

Väl back in our hood var vi på Marks and Spencer och ett snabbköp
för att handla med mat & gotta till kvällen. Packade väskorna vilket var en hel vetenskap.
Tina fick tryck ner sin jättebok i handbagaget. Jag ångrar bittert att jag ej tog med mig en större väska.
Fick t.o.m lägga lite saker i Tinas väska för att få plats med allt mitt .. Aja, det är lätt att vara efterklok.

Vi gjorde kväll tidigt men jag vaknade runt ett - tiden av att våra rumsgrannar förde ett sådant fruktansvärt oväsen. Det var väldigt lyhört ! Sängen gnekade, de slog i väggarna och ylade och gnålade som djur.
Ja, ni kan ju själv föreställa er vad de höll på med. Usch, det var ingen vidare upplevelse.
Ska man jöka på hotell. så kan man väll göra det någolunda tyst & inte låta som man håller på att spela in en porrfilm =P

Lyckades somna om och vid halv 7 tiden lämnade vi hotellet för Tunnebansfärd mot Heathrow.
Planet gick inte förens 11.20 men det var lika bra att åka i tid.
Åt en väldans god smörgås och banankaka sen fick vi likt förbaskat springa till gaten för
vi fastnade i Tax freen. Skulle boardat tidigare för det var en värld utav butiker där.
Köpte Avril Lavignes nya



75 ml för 306 SEK (Hemma går 50 på 399:-) Nice buy !

Sov på flyget och runt halv tre (svensk tid) var vi framme på Arlanda.
Vi fick gå igenom tullen, allt var grönt för mig men Tina hade alkohol i väskan och får ju egentligen ej köpa ännu eftersom hon inte fyller år förens nästa månad. Men tull-mannen var snäll å släppte igenom henne.

Halv sju gick tåget hem och vi anlände i Sundsvalls 22.
Tinas far hämtade oss och dumpade av mig hemma. Var rätt slut som artist och
dumpade mig i soffan utan att packa upp sakerna. Såg Two lovers och käkade svenskt KARRA

Kommentarer
Postat av: Pernilla

håller med dig om harrods, helt galen butik. synd att man inte är så rik att man kan handla allt man skulle vilja ha där. men nyckelring och förkläde är ju inte så dumt, själv har jag bara varit dum nog och köpt med mig kakor därifrån och de tar ju liksom slut så har man inget minne kvar därifrån sen...

2009-10-27 @ 17:41:49
URL: http://chibichibimoon.blogg.se/
Postat av: Malin

Älskar också Moulin Rouge, en av mina favoritfilmer! :) Och Pizza Hut-buffé, hur gott? :D Mwah.

2009-10-27 @ 17:52:56
URL: http://getiton.blogg.se/
Postat av: Jenny.

Vi funderar på att åka till London i mellandagarna. har du några tips på vad man ska tänka på, vad man ska se och hur kan bo ??

Kram.

2009-10-27 @ 19:54:57
URL: http://jcarpediem.blogg.se/
Postat av: Carro.

åå jobbiga grannar!! haha.

2009-10-27 @ 22:00:52
URL: http://carolineannamarie.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Pst.. Man får inte fota inne på Harrods..... ;)

Låter som om du haft det bra!

2009-10-28 @ 22:38:48
URL: http://stallrosen.zoomin.se
Postat av: Jenniemartinas

Wow, vilka cupcakes!! :-) Mums!

2009-10-29 @ 23:16:57
URL: http://jenniemartinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0