I'm a BU

.. Bad updater

Men jag har verkligen ej haft så mycket för mig i helgen.
Birsta tripp, Åkt lite med mor & Kjell i Kjells nya läckra bil, Sjukhusbesök hos Rosa,
Filmer - Den nya Fast and the Furious & Johan Falk - National Target.

Igår skulle jag på Media Markt för att köpa Pablo Fransicos DVD åt farfar
men han blev flera timmar sen, eftersom de talat om avstånden i mil, vilket han uppfattat som miles.
Smart ass ! Så jag orkade ej vänta eftersom de inte visste när han skulle dyka upp ..

kvällskvisten gjorde jag Äppelmos till f & f eftersom det går åt som smör i solsken.

Det är väll vad jag gjort i helgen.

Idag vaknade jag klockan 7 åt frukost och pluggade Historia.
Sen var pappa & även Åke hit en sväng på f.m.
Åke skulle lämna tallrikar. Egentligen vill jag ej ha dem men hade inte mage å tacka nej.
Får ställa undan dem någonstans.

Fick brev ifrån FK och har blivit beviljad förlängd Aktivitetsersättning. De har verkligen hanterat mitt ärende snabbt, åter en gång. Så nu slipper jag gå runt och oroa mig för det där. Skönt ! :)

Efter lunchen begav jag mig på CG och så hämtade far upp mig
där efter han åkte från hospitalet. Han skulle till farbror doktorn så jag tog bussen till stan
för att träffa Tina. Köpte ett skit snyggt linne (I think so) på H&M

 

99 :-

Därefter käkade vi på Sandys. Mums med macka !
Men Tina var ej allt för förtjust i deras sallad.

När vi skulle ta bussen bort på ICA för att möta upp Tinas far
så börjar busschauffören skrika på en kvinna & hennes son.
Chauffören påstår att hon ej har pengar på kortet och skriker att hon skall kliva av.
Till saken hör att hon nyss fyllt på & det fungerade.
Hon säger "men låt mig få trycka en gång till, jag har ju pengar".
En tjej säger t.o.m att hon kan betala hennes resa men chauffören bara gapar och insistera på att hon ej har pengar & ej skall få åka med. Han tar tag i henne och puttar ut henne från bussen med en väldans kraft.
Sonen börjar såklart att gråta. De fick dock åka med Till slut.
Det är svårt att förklara men det var en väldigt obehaglig händelse.
Imorgon ska jag och Tina ringa Din Tur och klaga. Tydligen har den där chauffören handgripit sig på passagerare förut hörde vi några yngre tjejer säga.

Var handlingssällskap åt Tina och hennes far sen droppade dom mig hemma.
Bör nog sova nu så jag örsk upp imorgon. Är lite sugen på att åka till f & f ett par dagar
men vet ej om jag har någon skjuts/hämtning, we'll see :)

Hoppas ni mår bra / C


Kommentarer
Postat av: Carro.

fyy så hemskt!!

2009-10-12 @ 23:11:38
URL: http://carolineannamarie.blogg.se/
Postat av: Maria

Men gud så sjuk buss chaufför :S

Jag blev chockad haha :P

Hörrö, jag kommer på torsdag, vid 20 tror jag. Så om du har tid att hitta på något ihelgen :D KRAM

2009-10-13 @ 10:22:32
Postat av: Sara

Men shit, vilken busschaufför! :( Bra att ni tänker klaga!

Skönt att du får aktivitetsersättning! Det får inte jag. Min läkare är lite dum och skrev mig bara som halvtidsjukskriven eftersom jag inte gick med på att gå på dagvård nu. Eftersom jag inte tycker att jag behöver det.

Så nu måste jag söka massa jobb för att få pengar av soc. Byråkrati! :(

Hoppas du får en bra dag!

2009-10-13 @ 13:23:09
URL: http://ladysara.blogg.se/
Postat av: Julia

2009-10-15 @ 19:02:41
URL: http://w
Postat av: Julia

Grymt snyggt linne!

Måste nog också införskaffa mig ett sådant :)



Det där med Krubbelurer låter spännande ;D



Ha en bra dag tjejen!

2009-10-15 @ 19:03:40
URL: http://www.metrobloggen.se/juvlijja

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0