Skogshuggarsöndag

Imorse sken solen återigen så jag tog mig en promenad.
Fick till större delen av den sällskap med en äldre herre och hans hund.
Vi pratade om allt och ingenting, mycket trevligt :)

Vid ett kom pappa och hämtade mig å vi for upp till farmor & farfar
för att vi skulle ut i skogen & hämta Adventsgranar. Självklart började det regna då
Mitt upp i granletandet ringer farfar.
"Ni kan ju undvika att se ut som älgar. Kom på att de jagar i skiftet brevid.

Jo, vi är ju rätt biffiga och bruna jag å min far. Funderade ett tag på att ställa mig på alla fyra och råma för att göra det hela lite mer äventyrligt men jag vågade inte utmana ödet.

Så farfar och farmor fick hem oss helskinnade, tre fina granar rikare :) 
En åt dem, one for me and one for my dad's family :)
Vi blev där ett par timmar, drack kaffe och så innan vi begav oss hemöver.

Kvällen har jag spenderat alena, bakat en Rulltårta och sett på Jul i Kapernaum.
Imorgon är det en ny vecka. Vecka 48 =O Helt galet vad tiden går fort ..

Nej ni, söta drömmar och hoppas att ni mår bra / C


Kommentarer
Postat av: Pernilla

åh, jul i kapernaum det var längesen. det bästa var ju de där småfilmerna efteråt, magister munter och hon som gjorde tidsresor och upptäckte beatles och "kärlek och plankor" och allt det där. haha :)



fuskigt med sol, här har det ösregnat hela dagen så jag har knappt velat gå utanför dörren. det regnade verkligen från alla håll. buuuhuu.



jag skulle inte heller kunna bli vegetarian, men vegetariskt nån dag i veckan funkar bra för mig. det brukar ju bli lite billigare så också och så låtsas jag att det är nyttigare. haha :)

2009-11-22 @ 23:20:40
URL: http://chibichibimoon.blogg.se/
Postat av: Carro.

adventsgranar? är det samma som julgranar? :P Papi fixade en gran till altanen förra helgen... och den har legat ner typ hela veckan för det blåst och vart sånt hemskt väder :P



Så mysigt med gran!! LÄngtar tills vi ska ta in en! =)

2009-11-23 @ 21:24:52
URL: http://carolineannamarie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0