Igår och idag

Igår var jag hemma hela dagen, fram till två sedan begav jag mig ner på Birsta
Tanken var att pappa skulle möta upp mig men de var på sjukhuset och
det blev lite senare än vad de trott så jag handlade själv det jag behövde just då
sen så gick jag hem.

Chillade och käkade sen kom pappa vid sex-tiden istället.
Vi avverkade några butiker, letade Rullrånsjärn också skjutsade han in mig till stan
för att möta min rara Sannpann på bion. 
Hon satt och väntade så rart med sin Systemkamera som jag fått låna utav henne.
Jag är numera kär i den och önskar mig VERKLIGEN en egen i julklapp.

Anyhow Klockan 21 hade vi förhandsvisningsbiljetter för att se Luftslottet som sprängdes.
Den var skitbra ! Man satt hela tiden och ville veta mer ..
Även om jag läst böckerna så kändes handlingen ändå spännande !
Och Noomi Rapace och Michael Nyqvist, me like !
Efter bion kom Kjell & Mamma och hämtade mig. Guld värt !

Imorse testade jag de där Rostade MüsliKrips med Apelsin och choklad



som jag letat så länge & igår fann till min glädje på Hemköp.
Lyckan var kortvarig .. Det var som att tugga hästfoder med ynka smak utav Apelsin
utan någon som helst smak eller syn utav choklad?

Halv elva tog jag bussen för att åka in till stan och äta lunch med söta Ida.
Vi hamnade minsann på samma buss så jag fick sällskap tidigare :)
Hämtade ut min tågbiljett Uppsala - Stockholm så nu slipper du mig inte Lina ;) haha

Sen gick vi på Evolet för att äta. Har käkat Tacopaj där förut, och den kan rekommenderas!

 

Åt varsin Foccacia. Jag nöjde mig med endast kyckling.

Redan då vi beställde så sa dom att det skulle ta lite tid eftersom
de oftast inte brukar göra mackor under lunchen. De gör dessutom maten
medans man är där !

Nemas problemas. Det rara var att de flera gånger bad om ursäkt för att det dröjde.
Och när jag frågade om jag kunde få köpa till Salsa så fick jag den.
"- Inte ska du behöva betala för den" sa mannen i kassan



Det var mucho smarrigt och väl värt "väntan".

Efter vi ätit upp så kom den unga killen och frågade hur det smakade
och frågade om vi ville ha kaffe eller thé som kompensation för att vi fick vänta.
Men hey lixom =O Det hade verkligen inte behövts, men det var så himlarns snällt gjort
Evolet is the place to be, Sundsvallsbor !
Tog en veva på stan innan vi åkteErikshjälpen.
Där fann jag minsann en söt tomte, en datorväska & 6 tidsskrifter för ynka 45

Hoppade av vid Birsta. Hade sällskap utav Maria hem (ja, i telefon;) och så kom far & bror hit.
Fortsätte leta efter ett järn och de skulle få in ett elektronisktElectrolux Home.
445 skulle det gå på. Frågade mamma om vi kanske skule dela på ett. Äre värt'et?

Råkade köpa ett par skor på Din Sko också.




Men 133 riksdaler är acceptabelt om
de gått lös på 449 innan, right?
På väg ut till Bergeforsen gjorde vi ett stop på the other Erikshjälpen och
där fann jag 2 gardinkappor för 14 & 28. Second hand is also the place to shop.

Middag bjöds på hos mamma. Hade inte en aning om vad hon skulle bjuda på :)
Det blev Köttfärsbiffar med Soltorkade tomater, pärer & en pepparsås.



Gött !

Efter vi ätit skjutsade Kjell, mig å mamma to my place.
Mor skulle hjälpa mig att snöspraya fönstren & dona med de andra.
Hade överskattat hur mycket jag hade kvar så det var bara å trava ner på Maxi och köpa mer.
Men nu är det värsta mysigt med snöspray, ljusstakar och julgardiner i de flesta fönstren.
Tack käre mor ! :) Nu är det bara resten kvar ..

Hon lämnade mig efter nio någon gång, kröp ner med lite glass och såg på Glee.
Rätt nöjd med dagen ! :) Söta drömmar / C

Kommentarer
Postat av: Lina

Slipper!? Jag längtar ju nästan ihjäl mig efter dig!:) tur att vi ses snart nu! :D

2009-11-25 @ 16:23:43
Postat av: Angelica

riktigt fina skor :)

2009-11-25 @ 21:18:52
URL: http://angelicalind.blogg.se/
Postat av: Fani

man blir så glad när personalen på något ställe är sådär gulliga :) mkt god din mammas mat såg ut må jag säga 8) & skitsnygga skor du köpte med för den delen :D puss!

2009-11-27 @ 16:05:24
URL: http://glikia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0