Molnig måndag

Inatt vaknade jag klockan 4 av att min lillebror hulkade.
Det var inte trevligt ! Så jag stegade upp och käkade Vitpepparkorn, lika bra att gardera sig.
Vad hans incident beror på är fortfarande oklart, det kan likväl vara något ätbart som
magsjuka. Men peppar peppar så har inte någon av oss andra kännt av något ännu.
Att spy måste tusan vara bland det värsta som finns ! Ont gör det också ..

Jaja, jag var oerhört trött när jag vaknade. Men frukost & kaffe gjorde sitt till :)
Lite mejlande, spanande, chillande och lunchande var jag sedan redo att stega till bussen.
Tina ville nämligen ha sällskapBirsta och jag var inte sen att haka på.
Det blev inte alls särskilt mycket shoppat. Ingenting var snyggt idag =P haha
Köpte endast ett par tokbilliga (19 :-) örhängenGina & boken.

 

Jag är nöjd ! Verkar vara fina recept & jag älskar bilderna.

Runt halv fyra kom pappa och hämtade upp mig & vi åkte och kolladearbetet vid mitt hus.
Så nu bör Bergvärmen vara färdig. Tog bara en dag att borra. Men ack så mycket planering !

Väl hemma var det dags för middag. Och som jag längtat hela dagen !
Mamma skulle nämligen ta sin Palt-making oskuld idag.
Och det vart oerhört gott (även om proffset mormor gör goare) men övning ger färdighet


Jag kan erkänna att det inte ser så aptitligt ut där de ligger och skvalpar.
Men det är förjävla smarrigt ! Sen hamnade vi alla i "Paltkoma"
För min del äts de med Smör, Lingonsylt, Aromat & Rårivna Morötter :)

Har ni käkat Palt någon gång & vad tycker ni om det ?

Resten av kvällen har varit oerhört lugn.
Har varit ner till pappa en sväng och lämnat Thékakor bl.a
och pratat med Lina i luren. Annars har det varit så tråkigt väder att man endast
känns sig pumpsig och legat med datorn i knäet.

Ska nog ta & natta kuddarna snart så man orkar upp imorgon också, haha.
Hoppas ni mår bra / C


Kommentarer
Postat av: Lillan

God morgon! Ja han verkar må mycekt bättre! Så skönt!

30 %??? Woho! Måste kollas in!:)

2009-05-19 @ 05:57:05
URL: http://lillanslilla.blogg.se/
Postat av: Rebecca

jag hat aldrig käkat det och vet inte ens vad det är^^

2009-05-19 @ 10:04:00
URL: http://rebeccacecilia.blogg.se/
Postat av: Miste

Palt har jag aldrig vågat mig på, men kroppkakor avgudar jag... Vad är skillnaden egentligen? Vad är det som palten grå?? Visst ahr man rå potatis i "degen"?

2009-05-19 @ 12:56:53
URL: http://mistelaj.blogg.se/
Postat av: Julia

kul med receptbok! jag borde oxå skaffa mej nån, ta mej i kragen o baka lite nån dag :) kul såntdär när man väl kommer igång. maten där såg lite mysko ut men säkert gott, jag är inte den som är den, brukar gilla det mesta x-p

2009-05-19 @ 13:02:14
URL: http://littlemisstrouble.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0