Igår & idag

Det blev faktiskt ingen shopping åt mig själv igår.
förutom typ grönsaker & andra trevligheter på Maxi, haha.
Har beslutsångest kring formarna. OM jag ska köpa typ sådanna, eller kanske dessa 
or små sötamed avtagbar kant som finns på Lagerhaus. Det kanske slutar med inga, haha !

Däremot köpte jag en skjorta åt min lillebrorrea at Cubus för 74 :-
Bara för att han är så bra och förtjänar lite småsaker då och då. Han vart jätteglad !
Pernilla fyndade dock en massa innan hon begav sig på födelsedagsfirande och jag
snyltade skjuts hem med pappa !

Kvällen igår var riktigt jobbig. Hade seriös motionsångest.
Men hade jag gått ut så hade jag dessutom blåst iväg.
Så jag tog mitt förnuft till fånga och stannade inne.
Bakade Chocolate Chip cookies ifrån Leilas "A piece of cake" instead.



Tyvärr vart jag inte riktigt nöjd med dom. Skulle gjort de tjockare bl.a
But hey, man lär sig av sina misstag ;)



Och så lyckades jag äntligen tima Glassbilen
Ooh, nostalgi ! När man fick springa dit som barn, haha.

 
Brukar ni köpa glass därifrån?

Köpte dessa 2. Har haft Glassbåtscravings ett tag. De var goa !
Den andra "Mormors godaste Äpplepaj" var verkligen inga höjdare.
Inte förens långt ner mot botten återfann jag någon sås utav kanel.
Det var det enda som smakade något. Glassen i sig var helt smaklös & trist !

 

Idag var jag faktiskt hemma hela dagen =O Förutom en promenad ner till pappa innan
Lina & hennes syster hämtade upp mig vid halv fyra. Emilia släppte av oss i stan å vi spanade i lite butiker :)
Träffade Christoffer också som precis hade klarat uppkörningen !
GRATTIS VÄNNEN !

Vi hamnade på Tant Anci & Fröken Sara for dinner



För är det någon som älskar det stället as much as I do
så är det hon :)



And can you blame us?
Våra goda sallader

 
Jag tog juni måndas specialare med Proscuitto skinka,Halloumiost, Jordgubbar & Balsamicodressing.
(Den var speciell i smaken)
Lina körde på sitt "säkra" kort, Chevréostsalladen hihi.

Slutmål var SF & förhandsvisningen utav Proposal.



Och tusan vad bra den var !
Skrattade otroligt mycket .. Varm å härligt var den också :)
nu har jag sett 2 riktigt bra komedierbio den senaste tiden.

När vi lämnade biografen hade solen dessutom behagat titta fram.
Hoppas den stannar kvar tills imorgon & att det slutar att blåsa !

Vi skiljdes eftersom hon skulle hämta sin mor på tåget. S
jag åkte med Kjell & mor hem som även de sett toppenfilmen.

En härlig dag har det varit. Och jag har hållit mig någolunda "lugn".
Och tänk vad gott umgänge kan gör mycket för själen !
Jag älskar mina nära & kära.
Hoppas ni vet det ! Å Livet är bra härligt :)

Nu väntar sängen & en bok. 
Söta drömmar / C

Kommentarer
Postat av: maria

Vilken söt bild på dej! :)

Kakorna såg jättegoda ut

2009-06-17 @ 00:32:22
URL: http://babyyoucancallmesven.blogg.se/
Postat av: Emilies Skafferi

Ser ut som goda kakor! Åhh det var jättelänge sen jag handlade av glassbilen, vet inte ens om den stannar nånstans i närheten av där jag bor nu, för jag har aldrig sett eller hört den..

2009-06-17 @ 16:48:22
URL: http://emiliesskafferi.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag brukar alltid missa glassbilen och då blir jag inte så populär av min lillasyster kan jag säga^^ hehe. Hoppas du haft en bra dag! Kram

2009-06-17 @ 20:41:35
Postat av: Jessica

I år har vi handlat glass av glassbilen två gånger, innan det vet jag inte när vi handlade där senast. Lär väl bli oftare nu när treåringen här hemma har kommit på vad det innebär att handla av glassbilen =)



Hoppas du får en bra midsommar!

2009-06-17 @ 22:37:44
URL: http://hallonblabar.blogspot.com
Postat av: Sanne

Hej på dig! Angående kakorna från Leila-boken. Jag har också provat baka dem och jag tycker dom liksom flöt ut och blev lite konstiga. :O Men de smakade gott iaf, och det är väl huvudsaken. ^^ Ha det bra och sköt om dig! /S

2009-06-18 @ 11:46:29
URL: http://sanneo.blogg.se/
Postat av: Camilla

Ser väldigt lovande ut.

Jaså, du är ingen m&m människa du. Men det är väl inte hela världen. Jag gillar de skarpt iaf :) Non stop är inte dumt det heller men jag föredrar m&m.



Tack snälla, trevlig midsommar.

2009-06-18 @ 14:54:47
URL: http://xccc.blogg.se/
Postat av: Fani

ska du säga! :) ååh vad mkt gott då x| puss

2009-06-18 @ 21:55:15
URL: http://glikia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0