Bröllopsbestyr

Enligt källor till Aftonbladet kommer det på eftermiddagen idag, offentliggöras att Kronprinssesan Victoria och hennes Daniel skall förlova sig för att sedan 2010 ställa sig framför prosten.
Och vilket jädra rabalder bara för att bli äkta makar.

"För att kronprinsessan Victoria skall få sin Daniel och samtidigt kunna behålla sin arvsrätt till tronen krävs det enligt successionsordningen att kungen först informerar statsministern.
Det är sedan upp till regeringen att godkänna den person som kronprinsessan ska gifta sig med.
Även kungens medgivande krävs."

Tur att det inte är lika omständigt för oss vanliga döda när vi skall gänga oss ;)
Men visst hade det varit behändigt att få hela kalaset betalt med skattemedel ..
Min farmor kommer lätt sitta bänkad framför tv:n när det hela går av stapeln.


Update ; Jodå, nu är det klart !
Det blir ett svenskt kungligt bröllop nästa år.
Spana in kungahusets hemvideo, där de bekräftar "the fairytale" om den 
vackra prinsessan som till slut ska få sin hårt arbetande gymägare.

Men visst ser knugen lite trumpen ut?

Bild ifrån Aftonbladet

Kommentarer
Postat av: Regina

haha, jag som trodde det var illa nog att försöka få en pojkvän godkänd av mina föräldrar ;)

jag är glad att jag inte är prinsessa!

2009-02-24 @ 12:12:30
URL: http://reggs.blogg.se/
Postat av: Jen

Mycket tjat om detta idag,,, ska vi få lugn och ro ett år nu eller? ahahh Kram

2009-02-24 @ 19:33:09
URL: http://jennyvestbro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0