Andra permisdagen

Ensam steg jag upp 07.20 imorse och gjorde iordning frulle. Satt i lugnan ro i mammas kök och åt.

En del av min goda frukost i min fina servis.

Testade ett nytt bröd till frukosten och mellis. Pågen Müsli Toast, gott !

Och till det andra melliset gav jag Fazer Rågruta en chans. Ett typiskt "ost & oboy bröd", alltså lite för mjäkigt för mig ändå.

Lyckades på något vis få tiden att gå genom att nöta datorn, diska och städa kylskåpet.
Vid halv elva vaknade mamma till liv och därefter gjorde hon min typ älsklingsrätt till lunch.

Stuvade makaroner med köttbullar


Sen skjutsade vi hem en kompis till Kjell och så handlade vi på City Gross.
När vi kom hemslängde jag ihop en tårta till födelsedagsbarnet som de åt efter middagen.
De sa att den var smarrig ! :)

 
Innehållandes vaniljkräm och mango/hallon blandat med lite grädde å socker

Och middagen ja, det var kycklingfilé med sådan där kryddmix ´"Crispy chicken".
Tillsammans med Tortillabröd, blandade grönsaker, tacosås & paprika/chili creme fraiche.
Mucho gott !


 


Tog mig ett bad efter maten och varvade ner. Ville verkligen inte åka därifrån ! Pappa hämtade mig runt halv sju. Var hem fram åter och dumpade lite saker å hämtade tidningar hos mina kära grannar.
Sen tillbaka hit lagom till kvällsfikat. Och usch, ni ska bara veta hur jobbigt det är att vara här igen ..
Give me freedom !

Imorgon är det måndag och då väntar b.la blodprover, läkarsamtal & vägning .. YEAY ;)
Så det är väll bäst att sova strax, så man "orkar" med morgondagen ..
Söta drömmar / C


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0