Min måndag

Var lagom mör när jag vaknade imorse.
Somnade inte förens vid 2 eftersom familjen kom hem.
De hade med sig en massa bröd som Marias sambo Tommy skickat med åt mig (han jobbar på bageri)
Dels fiber thékakor & några fruktbröd. Ren å skär lycka :)

Jag vaknade till vackert väder runt 7, travade för tidningen, åt frukost och
sen spenderade jag en timme på bussen in till stan.
Kändes lite trökigt när solen sken men vad tusan ..
Var till någon ny Second hand butik borta vid Tågstation men det var inte mycket att hurra för.
Dock var jag in på Clas Ohlson och fyndade massa block, stiftpennor & en plånbok till Fredrik för 30 :-
Halva rea priset everywhere ;)

Runt 12 tiden kom Ida, en tjej jag lärde känna på 52:an.
Lunch tillsammans stod på agendan.



Vi testade för oss båda ett nytt Italienskt ställe Café Dolcetto
Ett väldigt fräscht ställe !


Jag valde en grilad Foccacia med kyckling, soltorkade tomatr och Mozzarella. Tyckte t.o.m den osten var god :)
Det var väldigt smarrigt även om jag förväntad mig ett annat typ utav bröd & mer fyllning.
Var bara några bitar kyckling. 69 kronor kostade den.

Ida valde en Pizzycotto med skinka och ost.
En slags pizzamacka (?) skulle vi kunna kalla den.



Såg väldans go ut !

Vid två tiden var jag tvungen att ta bussen till Birsta för att möta upp min far.
Handlade en hel massa Pepsi på City Gross också (a) 4 flaskor á 19 :- + pant ..

Sen åkte vi hem till far å hämtade alla grejjer jag tagit med mig dit ner. Helt sjukt vad mycket
jag lyckats frakta ner på bara 2 veckor .. Saknar redan att vara i huset =/

Aja, kom hem och skulle packa upp men det finns ack så
liten plats i lägenheten, typ i kylskåpet. Så alla känslor som ångesten skapar, kom på en gång.
Över en sådan skitsak ..
Känslan av att inte ha något "eget hem" (orkar inte bo i "mitt hus")
Så det känns som att jag tränger mig på hos mamma (även om det verkligen inte är så för henne)
Svårt att förklara men allt vart bara jävligt jobbigt. Jag vill ju kunna stå på mina egna ben !
Tur att pappa var här och lugnade mig .. Han är guld värd ! Nu känns allt bra igen ..
Dock åkte vi aldrig och kollade på Timrås första isträning. Orkade inte
Var nog första gången på en herrans massa år som vi missade den =/

Efter att jag ätit middag begav jag mig ut i Blåbärsskogen. Fick ihop någon liter !
Jag har blir som besatt utav Blåbärsplockning när jag väl börjat ;)

En välförtjänt dusch, jordgubbsglass

 
som inte på långa vägar var lika god som Chokladglassen.



Jordgubbsglassen smakade inte så mycket, mest bara såsen.
Sen var det isiga jordgubbar i den .. Nej , ingen mer sådan !

Nu måste jag rensa blåbärena .. Kan man hyra in någon som gör det åt en?
Sedan är jag redo för sängen :)
Hoppas ni mår bra ! / C

Kommentarer
Postat av: sanna

Jo de tänkte jag faktiskt, men dom kommer räcka till så mycket mer, har otroligt mycket, hehe. Orkar inte göra 100 pajer :P Vi har 2 träd på baksidan, de är där jag har plockat! ;)

2009-08-04 @ 00:12:11
URL: http://sannabacklund.blogg.se/
Postat av: maria

åå, glass!

2009-08-04 @ 00:53:42
URL: http://babyyoucancallmesven.blogg.se/
Postat av: Jessica

Vad duktig du är med blåbärsplockandet, själv fick jag införskaffat en bärplockare igår så det blir nog en sväng ut i blåbärsskogen imorgon.



Vilka goda smörgåsar ni åt.



Ha det bra!

2009-08-04 @ 10:13:09
URL: http://hallonblabar.blogspot.com
Postat av: carolina

men tack för glasstipset du!! :)

2009-08-04 @ 22:43:38
URL: http://acarolinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0