Valborgsmässoafton

När jag vaknade runt halv 11 så dammsög jag först hela lägenheten
innan jag satte mig ner och göttade i mig frukost typ. Likadan skål som igår
sen åt jag brödet som jag bakade igår.



och jössesschmarrigt det var =)

Vid halv ett så kom papi & Fredde å hämtade mig, ´
Vi skulle på Birsta. Lillebror skulle fixa ID - kort och jag skulle införskaffa Twilight filmen.
And lucky me så fick jag presentkortet iförskott av Fredde på 500, så det vart ju "gratis".

Jag stannade kvar för att väntamamma & Kjell.
Var runt i lite butiker & köpte ett vitt ribbat linneH&M för 30 spänn, perfekt !
När mor & Kjell dök upp, så handlade vi och sådär, å var nog inte hemma förens fem snåret.
Då började vi slänga ihop maten.

 

Grillning stog på schemat :) Den första i år för min del

Det blev grillspett med Fläskfilé och blandade grönsaker.



& Medelhavsblanding ifrån Felix.



Sedan så gjorde jag något så enkelt som Turkisk yoghurt blandat med kanel. Så gott !
Åt ju något liknandeVårdhotellet till Pastagratängen en gång, fast då med Valnötter & Äpple i.

När vi väl satte oss ner var klockan runt halv 7 & jag var helt galet hungrig, haha =p
Men förjävla schmarrigt var det, så det var väl värt väntan :D



Gjorde iordning bulldegen och lät den jäsa
medans vi var ner och kolladebrasan nere på BSK.



Och vet ni vad?
Jag började brinna .. Tänkte knäppa kort och stog på säkert avstånd cirkus 25 m ifrån elden,  
men det flyger ju runt brinnande aska. Och tron't på fan att det landar i mitt hår.
Märkte hur det glödde och luktade satan =P
Så nu är det värsta kort en bit =/ Måste ordna det där .. Haha

När vi kom hem gjorde jag färdigt Bullarna tills på lördag
Testade ett nytt recept som jag hittade hos Jessica. She's great !
 
 

Också har jag diskat undan allt från idag .
Tror mamma tycker det är bra att jag bor här ;) haha

Har precis kollat klart på Twilight and I LOVED IT !
Undebara kärleks historia :)
Tycker de fått med mycket av det väsentliga i boken även om den gärna hade fått varit ännu längre för
att verkligen täcka mer. Men det var en riktigt bra film !
Tänk att ha någon som älskar en så villkorslöst.

Så min Valborg har bara varit hel lugn. Partajandet får bli någon annan helg :)
Har ni gjort något speciellt idag?

Hoppas ni mår bra / C

Kommentarer
Postat av: Lillan

Menar ett recept som låg på Jessicas blogg som du länkade till:))

2009-05-01 @ 09:10:33
URL: http://lillanslilla.blogg.se/
Postat av: Umma

Du verkar vara en jäkel på att baka GODA godsaker (Ja, för alla "godsaker" är inte goda!). :-) Jag hyr in dig till nästa kalas, okej?

2009-05-01 @ 22:51:03
URL: http://umma.blogg.se/
Postat av: erika

snygg bild på mamma ;) ja hur går det med det bort brända håret gick det att fixa till?

2009-05-02 @ 22:29:31
Postat av: vintageretroprinsessa

Jag bakar det brödet nu hiihihihiih :)

Hoppas att dom blir bra nu ;)

2009-05-03 @ 20:59:21
URL: http://www.bambii.blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0