Igår & Idag

Jag har inte dött, har bara inte haft ro/tid att sätta mig ner och blogga.

Igår fick jag först ett lunchdejts återbud. Min stackars gudmor hade så ont =/
Men vi får ta det en annan gång :)

Kanske var lika bra att det inte blev av för jag var en arg & ledsen Caroline igår,
skällde på allt & alla, mest pappa, stackarn !
Tur att jag har underbar familj & släkt som kan hantera den sidan av mig.
Hatar när jag blir sådär ! Allt bara snurrar i min hjärna.

Mitt kassa humör beror dels på att jag är så uppstressad över min ekonomi
Väntar nämligen på ett beslut ifrån Försäkringskassan, som de ska fatta imorgon
Får jag inte pengar därifrån, så har jag faktiskt sökt jobb också.
För en del av mig vill verkligen jobba i sommar, vara bland människor & tjäna mina egna slantar.
Frågan är bara hur mycket jag & min kropp orkar med ? Den som lever får se hur allt ter sig ..

Bland det enda braiga med gårdagen var middagen, haha .. Mamma gjorde Tjockpannkaka med bacon :)



kvällskvisten var jag och pappa iväg å införskaffade presenter åt min "syster".
Jag köpte örhängen åt henne. Också fann jag ett par solglasögonÅhlens för en tjuga till mig.



Idag vaknade jag av att solen sken & det har varit fint & varmt väder mest hela dagen. Lovely !

For iväg med pappa en sväng innan lunch för att fixa lite. Skulle spana efter lite brädor då jag har projekt på G ..
Men fann inga "braiga". Vi får kolla närmare någon annan dag.

Sedan
åkte jag hem å käkade innan jag begav mig med mor till bussen.
Hon skulle på möte och jag skulle iväg med TinaBirsta. Hon köpte ett par byxor ..
Det enda jag införskaffade var ett nytt  bak/mat - mått åt mamma.
Håller på att bli galen då man ska baka och alla tsk & msk är borta =p

Tina fick skjuts hem av sin mor & jag snyltade med pappa som var ute å åkte med Fredde.
Hade nämligen lite äreden på Maxi.
Vi hjälpte även farfar som var hemma hos mig och donade i källaren.
Dom ska ju dit och borra snart för bergvärmen :)

Efter att jag ätit var jag ner till pappa & familjen för att gratta Eme som fyllde 13 idag.


Shit, vad tiden går fort .. Hon var lixom bara 6 år när hon flyttade ner hit. Känns som igår ..



Stannade där ett par timmar innan Fredde & jag gick upp till mamma.
Vi började se  Rocknrolla allesammans. Men jag gav upp .. Den var rätt kass =P

Ska väll ta och sova snart ! Hoppas ni mår bra / C

Kommentarer
Postat av: Sanne

Jag ska gå modevisning med en klänning som jag har sytt. :) Det är en tävling där man skulle designa ett plagg i rosa och gult och sedan är det meningen att vårmässans besökare ska rösta. :) Kom gärna och kika om du vill!

Hoppas att idag blir en bättre dag för dig! Ha det bra. /S

2009-04-23 @ 10:42:28
URL: http://sanneo.blogg.se/
Postat av: Therese - Lurans blogg

Melodikrysset är verkligen nostalgi för mig med, gillar det skarpt och det sitter i sedan jag var liten :-) Kul att det är fler som har sådana minnen :-)



Trevlig dag!



Kram kram

2009-04-23 @ 12:04:26
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Fani

tjockpannkaka med bacon, fyfan vad gott!

2009-04-23 @ 18:16:31
URL: http://glikia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0