God förmiddag

Vaknade upp till ett grått Matfors men det gör inte så mycket.
Ack så härligt att få vara hos farmor & farfar.

När jag vaknade hade farfar redan gjort iordning kaffet och hämtat tidningen.
Så det var bara för mig att göra klar frukosten. Nu har jag fått dille på gröt igen.
Och Kikki frestas med Mannagrynsgröt så nu måste jag nog köpa det när farfar och jag far till byn så jag har till frullle imorgon, haha !

Farmor klev upp runt halv tio tiden.  Men har man stigit halv sex varje morgon i 18 års tid för att städa en skola, så tycker jag det är tillåtet ;)

Själv har jag bakat Sirapskakor,



eftersom Vilmer fyller 1 årlördag. Och då Mattias & Kicki har har så mycket med jobb, träningar osv tycker jag att det är det minsta jag kan göra, för att hjälpa till.
Får se om jag bakar något mer sen ,,

Snart vankas det lunch :) Idag blir det Blodpudding. Tycker det är så himlarns gott !
Med Lingonsylt & rårivna Morötter till ..



Tycker ni om det?

Hoppas ni får en fin onsdag ! / C


Kommentarer
Postat av: Julia

sirapskakor lät gott, blodpudding är dock inte riktigt min grej x-p hoppas du får en fin dag!

2009-04-08 @ 12:33:33
URL: http://littlemisstrouble.blogg.se/
Postat av: Lillan

Hälsa farmor och farfar så gott från mej!

Och vad mysigt för dej att vara där med dom i några dagar!Akta farfar äter för mycekt falukorv bara:))) Fniss!

Ha bästa dagen älskade vän!

KRAM!Love U!

2009-04-08 @ 13:10:53
URL: http://lillanslilla.blogg.se/
Postat av: Anonym

Sirapskakor är inte så tokiga, goda att doppa i kaffekoppen..

Ha suttit och läst igen mig på din blogg och jag hoppas att det löser sig med din läkare och att du får det stöd du behöver.

Idag så blir man bara lessen i ögat när man läser om vården, alla är ju inte stöpta i samma form så man kanske måste anpassa sig efter individen och inte ha samma mall för alla.

Önskar dig en glad påsk med mycke sol..

Kram Therese

Postat av: kikki

Haha, ja köp mannagryn, så gott!

2009-04-08 @ 15:01:45
URL: http://kikkiiii.blogg.se/
Postat av: Denise - aupair i England

Åh det var länge sen jag bakade sirapskakor! Vet inte ens om de har det här i England men isf måste jag införskaffa det meddetsamma! :D Mums säger jag bara! :D

2009-04-09 @ 00:00:38
URL: http://denisegk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0